03-5407320

להנחיות פרטניות לכל גידול

03-5407320

להנחיות פרטניות

חולם על עץ לימון בגינה? כך מגדלים

חולם על עץ לימון בגינה? כך מגדלים

אם יש עץ שאנחנו ממליצים במיוחד על גידולו בגינה הוא עץ הלימון. בחודשים הקרים יותר, עץ לימון יכול להפיק פירות מעולים. העצים מרהיבים ביופיים, מהעלים בצבע ירוק כהה שלהם ועד לפרחים הלבנים כשלג. גם הניחוח שלהם משגע – נעים ומרענן. אין ספק שזה אחד העצי האהובים ביותר בגינה, שלא נדבר על הפירות המדהימים שהוא מפיק לסלט שלנו.

גידול עץ לימון משתיל זה תהליך פשוט באופן מפתיע, ומשהו שכל אחד יכול לעשות. כל עוד תספקו את צרכיהם הבסיסיים, הגידול יהיה מתגמל במיוחד, ותזכו לשפע של פירות עסיסיים וטעימים.

התהליך עצמו, עד שתקבלו לימונים ופרחים בגינתכם עשוי לקחת כמה שנים, אך האמינו לנו, זה שווה כל רגע. העבודה הקשה תשתלם. עצי הדר וביניהם גם הלימון יגדלו בכל חלקי הארץ.

היתרונות הגדולים של עצי לימון

  • הם יכולים לייצר פרחים לבנים מבושמים להפליא, עלים בצבע ירוק מבריק לאורך כל השנה, ופירות בצבע צהוב בהיר. נראים (ומריחים) נפלא בכל גינה, בכל עונות השנה.
  • הפירות מחזיקים על העץ במצב טוב במשך חודשים רבים לאחר ההבשלה וניתן לאחסן אותם לטווח דיי ארוך.
  • פירות הדר ובראשם הלימון עשירים בוויטמין C והם נהדרים לבריאות בחורף כולל עמידות בפני הצטננות ושפעת.

כיצד לגדל עץ לימון בחוץ

ראשית, חשוב לבחור זן עץ לימון שמתאים מבחינת הסוג שאנחנו רוצים, כך לדוגמא זן ה”יוריקה”, מומלץ במיוחד שכן בהגיעו לבגרות הוא מפיק לימונים לאורך כל השנה. חשוב מאוד לקנות את השתיל במשתלה מוכרת שאתם סומכים עליה כי אין דרך לדעת בוודאות מלאה את זן העץ 3-4 שנים מראש. אמינות המשתלה זה שם המשחק בהקשר הזה.

מזג אוויר

לימונים רגישים לקור יותר מכל עצי ההדר האחרים. בגלל הרגישות הזו, עדיף לשתול את העצים בצד הדרומי ביותר של חצר הבית. הלימון סובל מאוד מרוח ולכן כדאי לשתול אותו במקום המוגן מכך, הבית עצמו מספק בד”כ הגנה דיי טובה. לכן לדוגמה שותלים מסביב לפרדסים ברושים. כמו כן, ללימון נדרש אור שמש לצמיחה נאותה.

מים

העצים דורשים כמות מכובדת של מים, במיוחד בעונות החמות. זה עץ סאב-טרופי ואלה ידועים כחובבי מים לא קטנים, בכלל הסביבה הטרופית ידועה בגשמים כבדים ובלחות רבה. לשתיל הלימון נדרשת השקייה שבועית של כמויות מים גדולות באופן רציף. ככל שהקרקע בה נשתל חוית יותר, יידרש השתיל לכמות גדולה יותר של מים. כמו כן, כמות המים צריכה לגדול עם גדילתו של העץ, כך עץ בוגר יצרוך למעלה מ-100 ליטר מים בכל השקייה.

אדמה

בעוד העץ יכול לסבול מגוון קרקעות כולל אדמה ענייה, ההעדפה היא לאדמה מסוננת היטב וקרקע מעט חומצית. מדובר על עץ חסון יחסית ועל כן הוא יכול לחיות חיים ארוכים במגוון סוגי הקרקעות האפשריים בארץ, למעט קרקעות מלוחות וגירניות.

דישון

את עץ הלימון יש לדשן לפחות אחת לחודש. מומלץ לשלב דישון עלוותי ומשאבת דשן שתספק הזנה קבועה דרך מערכת ההשקיה. הדרך הנפוצה היא לתת דשן באופן קבוע דרך מערכת ההשקייה ולחזק נקודתית אחת לחודש בריסוס. בשתי שיטות היישום מומלץ להשתמש בדשן KF שנמצא כמתאים במיוחד ללימונים ויעזור לצמח להפיק כמות מוגדלת של פירות טעימים במיוחד. מדובר בסדרת דשנים אורגניים המופקים מביו-סטימולנטים טבעיים ואידאליים לעצים שלך.

המוצרים המובילים בסדרה כוללים את:

אנו מזמינים אתכם ליצור איתנו קשר על מנת להתייעץ בנוגע לגידול עץ לימון בגינה שלכם ואופן הדישון האופטימלי עבורו.

להמשך קריאה: איך לדשן עץ לימון

שתפו:

לקוחות יקרים, עקב המצב הבטחוני יתכן עיכוב במסירת משלוחים. אנו זמינים עבורכם בטלפון: 03-5407320 לכל שאלה.

ליצירת קשר וקבלת ייעוץ