03-5407320

להנחיות פרטניות לכל גידול

03-5407320

להנחיות פרטניות

איך מגדלים תותים בגינה או במרפסת?

איך מגדלים תותים בגינה או במרפסת?

מי לא אוהב תותים? בשייק, כתוספת על העוגה, עם קצפת, או סתם כנשנוש. הצבע של התותים בוהק וחושני, והטעם לא פחות מאלוהי. לגדל תותים באופן פרטי זה הרבה יותר קל ממה שרבים נוטים לחשוב. התותים אוהבים את סביבת הגידול הביתית ומתאימים באופן מושלם לגידול בגינה או במרפסת. עקבו אחרי הטיפים שבמדריך הזה, ותהיו מוכנים לגידול תותים בביתכם.

העציץ

שורשי התותים צומחים ומתפשטים לעומק. על מנת לאפשר לשתיל לגדול באופן מיטבי, חשוב לתת לו את המרחב המתאים. אם אתם מתכננים לשתול אותו בעציץ, מומלץ שתצטיידו בעציץ גדול יחסית, בגודל 30 על 40. כשטוב לצמח, הוא מניב כמות גדולה יותר של פרי, והפירות עצמם עסיסיים וטעימים יותר.

הדשן

הדשן הוא הפקטור המרכזי בהצלחה שלכם לגדל תותים בבית. רצוי להשתמש בדשן איכותי של מותג KF.
הזנת התות צריכה להתבצע באופן רציף, לאורך כל עונת גידול הפרי – עד שבוע לפני הקטיף. מעבר לכמות הפרי שמושפעת מהדשן, גם כמות הסוכר והצבע שלו מושפעים. דאגו לדשן באופן נכון (ניתן על ידי הגמעה ועל ידי ריסוס), באמצעות דשן אורגני, על מנת לקבל פרי איכותי, טעים ובריא.

פטריות ומזיקים

על מנת להגן על הפרי הרגיש מפטריות ומזיקים שנמצאים על הקרקע, יש לכסות אותה בניילון ולפתוח פתחים המתאימים לצמיחת התות (על מנת לא להגביל או לפגוע שתיל). כך התות יצמח מעל הניילון ויבודד מהמזיקים שבקרקע ללא הדברה רעילה.

מזג אוויר

התות מאוד מפונק ובררן כשזה מגיע למזג האוויר. הוא לא אוהב קור קיצוני וגם לא חום קיצוני, לכן נוהגים לגדל אותו בחממות מבוקרות בעונות הקרות ובאיזורים קרירים בגולן בעונות החמות. בנוסף, עודף לחות עשוי לפגוע בפרי ולפגום באיכותו. חשוב לגדל את צמחי התותים בסביבה ובתנאים ההולמים את העדפותיהם.
בקיץ – השקיה נכונה היא המפתח. אתם לא רוצים שהשתיל יהפוך לרטוב ורקוב, אבל גם לא רוצים שיתייבש.
כשהחורף מתקרב – הכניסו את השתיל לתוך הבית ומקמו אותו בנקודה חמימה ושמשית עד בוא האביב.

קטיף

חיי המדף של התותים קצרים במיוחד ולכן הקטיפה חייבת להתבצע במועד המדויק. אפילו בסופרמרקטים לרוב נמכרים תותים שנקטפו באותו יום. שימו עין עליהם באופן רציף וקבוע וקטפו אותו ברגע שהוא מבשיל. באופן כזה תוכלו ליהנות מתותים טריים וטובים וגם לאפשר לצמח לייצר פירות נוספים במקום שהתפנה.
מרפסת הדירה שלכם היא המקום המושלם לגידול הצמח במהלך הקיץ והאביב.

שתפו:

לקוחות יקרים, עקב המצב הבטחוני יתכן עיכוב במסירת משלוחים. אנו זמינים עבורכם בטלפון: 03-5407320 לכל שאלה.

ליצירת קשר וקבלת ייעוץ