03-5407320

להנחיות פרטניות לכל גידול

03-5407320

להנחיות פרטניות

מתכנן לשתול עץ מנגו בגינה? הנה דברים שכדאי לדעת

מתכנן לשתול עץ מנגו בגינה? הנה דברים שכדאי לדעת

 עץ מנגו הוא אחד הפירות האהובים על הישראלים ונאכל באינספור צורות ודרכים. המנגו העסיסי והארומטי הוא ללא ספק אחד הפירות הטעימים ביותר במחוזותנו. לאור הביקוש הרב לפרי, לצד מחיר לא זול בשווקים, רבים בוחרים לגדל אותו באופן פרטי בגינה בבית.

המנגו הוא עץ טרופי ירוק עד, והוא נזקק לתנאים מתאימים על מנת לצמוח, לפרוח ולהניב פירות – חשוב להקפיד על סביבת גידול שמשית עם לחות גבוהה, על דישון בחומרים אורגניים איכותיים, על השקייה נכונה ועל קרקע מתאימה לגידול.

מים

עצים טרופיים ידועים כחובבי מים לא קטנים, בכלל הסביבה הטרופית ידועה בגשמים כבדים ובלחות רבה. לשתיל המנגו נדרשת השקייה שבועית של כמויות מים גדולות באופן רציף. ככל שהקרקע בה נשתל חוית יותר, יידרש השתיל לכמות גדולה יותר של מים. כמו כן, כמות המים צריכה לגדול עם גדילתו של העץ, כך עץ בוגר יצרוך למעלה מ-100 ליטר מים בכל השקייה.
הקיץ הישראלי ידוע כשחון במיוחד, זאת בניגוד לסביבה הטרופית בה מורגל המנגו. לכן, חשוב להקפיד על השקייה תדירה יותר מבדרך כלל.

דשן

הזנת המנגו בדשן איכותי בשנים הראשונות תסייע לו לגדול ולצמוח, ובהמשך, היא תגדיל את תנובת הפרי ואת איכות הפירות שהעץ יפיק. את הדשן ניתן לספק לצמח בשתי דרכים מרכזיות, ושתיהן יעזרו לו לקלוט אלמנטים חיוניים. דשן אורגני איכותי מבית KF יעזור לעץ המנגו שלכם לגדול ולהניב פירות רבים וטובים.

  • הגמעה

ההגמעה היא שיטת הדישון המסורתית. בשיטה זו דשן KF יסופק לצמח במסגרת השקייתו. את תהליך הדישון מתחילים מיד עם הופעת סימני הקליטה הראשונים של השתיל, ומגדילים את כמות הדשן מדיי שנה, עם התפתחותו של העץ.

  • ריסוס

טכניקת הדישון העלוותי מאפשר להזין צמחים בעזרת דשן KF נוזלי ישירות על עלוות הצמח. קליטת הדשן והאלמנטים החיוניים שבו מתבצעת דרך האפידרמיס, הגבעול ופיוניות העלים של שתיל המנגו. מומלץ ליישם שיטה זו בעיקר בשעות הערב, הואיל וחוםם גורם לפיוניות הצמח להיסגר, כך שיעילות הדשן פוחתת כתוצאה מירידה בספיגה. רצופה ורבה, בהתאם, הוא נזקק לשמש רבה, לחות, דישון והשקיה רציפה.

גיזום

עץ המנגו הוא גדול מימדים, ניתן לכוון את גודל העץ על ידי כתימת הענפים המובילים, הדבר יאפשר גישה טובה יותר לעץ, לצורך בקרה וטיפול שותף.

יש לכם שאלות נוספות?
צוות VGI זמין עבורכם לייעוץ והכוונה בנושא. פנו אלינו דרך עמוד יצירת הקשר.

אנו ממליצים לקרוא גם את המחקר הבא, המנתח השפעת טיפולי הזנה על יבול ואיכות מנגו מהזן “קנט״

רוצה להבין איך התכשיר עובד? כנס/י לערוץ היוטיוב שלנו

שתפו:

לקוחות יקרים, עקב המצב הבטחוני יתכן עיכוב במסירת משלוחים. אנו זמינים עבורכם בטלפון: 03-5407320 לכל שאלה.

ליצירת קשר וקבלת ייעוץ