03-5407320

להנחיות פרטניות לכל גידול

03-5407320

להנחיות פרטניות

מה כדאי לדעת על גידול ביתי של בצל ירוק?

מה כדאי לדעת על גידול ביתי של בצל ירוק?

 

בצל ירוק הוא אחד הצמחים עם השימושים המגוונים ביותר, החל מקישוט האוכל ועד לחלק אינטגרלי מהסלט הקצוץ בארוחת הבוקר. אין ספק כי יש אינספור דרכים לצרוך אותו, כל אחד ע”פ העדפתו. והחלק הכי טוב, הגידול פשוט וקל, כל אחד יכול לגדל בצל ירוק בקלות בביתו.

 

מהו בצל ירוק?

בצל ירוק הוא למעשה בצל רגיל אך צעיר יותר, שנגזם כחודש עד חודשיים מעת השתילה, זמן זה עלול להשתנות מעט בהתאם לעונות השנה. הגבעול הירוק צומח בטרם היווצרות הפקעת.

מתי לשתול בצל ירוק

ניתן לגדל בצל ירוק באדנית או במיכל קטן, כך שאין הגבלה של מועד השתילה. מדובר בצמח אמיד וירוק כל השנה, באקלים הארץ ישראלי אפשר לגדל אותו לאורך כל עונות השנה. באקלים קר יותר – בין הסתיו לאביב ובזהירות ניתן אף בחורף.

שתילת בצל ירוק

נטיעת זרעי בצל ירוק אינה רעיון חכם, לצמחים הגדלים מזרעים לוקח זמן ארוך ביותר להתבגרות. ניתן לרכוש סט במשתלה או לחלופין להשתמש בפקעות בצל למאכל – כאלה שקונים בסופר. ניתן להשתמש בבצל סגול, לבן וצהוב, החריפות והטעם משתנים בין הזנים השונים.

  1. חפרו בור לשתיל, בהתאם לגודל פקעת הבצל שברשותכם.
  2. מקמו את הפקעת בבור באופן כזה שצד השורש יפנה לתחתית.
  3. כסו את הפקעת בשכבת אדמה בגובה 1 ס”מ.

ממומלץ להשתמש בדישון נוזליKF SERFICO  בעת שתילת השורשים, על מנת להגדיל את הנפח שלהם. דבר זה מייצר ירק בריא יותר.

מיקום

מניחים את השתיל או האדנית בשמש מלאה (בין 5 ל-8 שעות שמש ביממה. ההגדרה הנכונה בקיץ היא 9 עד 16) שם הם נשארים חמים. אם אתם מגדלים בתוך הבית – מקמו את השתיל ליד חלון החשוף לאור שמש ישירה.

קרקע

ניתן לגדל את השתיל בעציץ ובמרפסת. כל אדמת עציצים תהיה מושלמת לגידול הבצל. חשוב שהקרקע תהיה מנוקזת היטב. בנוסף, שילוב של דשן איכותי בקרקע יעשיר אותה בחומרים מזינים שיתרמו לגודל ולטעם של השתילים.

מים

יש לשמור על קרקע לחה, להשקות היטב אך להימנע משפיכת מים והצפת הצמח. אם הקרקע תישאר רטובה לאורך זמן – הבצל יתקלקל.

דשן

בחקלאות אנחנו מתחילים לדשן מהרגע שיוצאים 2-3 עלים ראשונים.

מזיקים ומחלות

לא צריך לדאוג הרבה מפני מזיקים ומחלות. מזיקים רגילים כמו כנימות ותריסים עשויים להיראות לעיתים נדירות כששותלים באדמה ולא בעציץ, אבל ניתן להסיר אותם בקלות ביד.

קטיף

תוך 3-4 שבועות מהשתילה תזכו להתחיל לקטוף את הבצל הירוק הביתי שלכם. בחרו את הגבעולים שגובהם 6 – 8 ס”מ לפחות. השאירו יריעה ירוקה של 1 ס”מ מעל האדמה, על מנת לאפשר לגבעול לצמוח שוב (ושוב ושוב, כל השנה).

בתיאבון!

 

 

שתפו:

לקוחות יקרים, עקב המצב הבטחוני יתכן עיכוב במסירת משלוחים. אנו זמינים עבורכם בטלפון: 03-5407320 לכל שאלה.

ליצירת קשר וקבלת ייעוץ