03-5407320

להנחיות פרטניות לכל גידול

03-5407320

להנחיות פרטניות

איך לגדל עץ תפוזים בגינה?

איך לגדל עץ תפוזים בגינה?

מי רוצה תפוח זהב בגינה? כנראה שכולם. התפוזים הם ללא ספק מהפירות האהודים ביותר בישראל. למעשה, זה אחד מהפירות שהמעפילים היהודים החלו לגדל בארץ ישראל עוד טרם הקמתה.

לעץ התפוזים מספר יתרונות ביחס לעצים אחרים:

בניגוד ללימון שרגיש לקרה ורוח, עץ התפוזים הוא עץ יותר עמיד משאר עצי ההדר. בהתאם לכך, ישנם שני מאפיינים נוספים: ראשית, פריחת העץ ריחנית יותר מן הממוצע ומוסיפה המון לגינה. כמו כן, גם הפירות שלו מחזיקים לאורך זמן גבוה יותר.
פירות התפוז הם מקור מצוין לויטמין סי וניתן להשתמש בהם באופן כפול: כמיץ או כפרי.

בחירת זן – חשובה מאוד:

לעץ התפוזים הרבה מאוד זנים. חשוב לבחור את הזן הנכון ביותר לגינה ולכם, כאשר עושים זאת רק במשתלה שניתן לסמוך עליה מאחר ומדובר בבחירה “בלתי הפיכה” למעשה – היות ועד גילוי סופי של זן הזרע יהיה על המגדל לגדל את העץ.

אחד הזנים ה”אופנתיים” כעת הוא עץ התפוזים הסיני שיתרונו המרכזי טמון בכך שהוא מפיק פירות במשך כל השנה.

היכן ניתן לגדל:

עץ התפוזים מתאים למרבית האזורים והאקלימים בישראל, יחד עם זאת – לא ניתן לגדלו על הר או איזור שגובהו למעלה מכ-600 מטר מעל פני הים.

דישון:

במערכת ההשקיה (משאבת דישון) יש להשקות באמצעות דשן אורגני מסוג KF30 או KF10 באופן קבוע לכל אורך חודשי הדישון. במידה ודרך ההשקיה המועדפת עליכם היא הגמעה או ריסוס עלוותי, יש לדשן לפחות פעם אחת מדי חודש.
הדרך הנפוצה ביותר לדישון עצים מסוג זה היא דישון קבוע דרך מערכת ההשקיה וחיזוקים  נקודתיים אחת לחודש על ידי ריסוס או הגמעה. אנו ממליצים לפנות אלינו לייעוץ טרם בחירת חומר הדישון.

מים:

עץ התפוזים הוא עץ סאב-טרופי שמאוד אוהב מים ולכן חשוב לספק לו אותם באופן קבוע, בעיקר בעונות החמות או כאשר ישנה פריחה ופרי על העץ. יש להקפיד על השקיה סדירה במועדים קבועים על מנת למנוע תופעה של התפוצצות הפירות.

שתפו:

לקוחות יקרים, עקב המצב הבטחוני יתכן עיכוב במסירת משלוחים. אנו זמינים עבורכם בטלפון: 03-5407320 לכל שאלה.

ליצירת קשר וקבלת ייעוץ