03-5407320

להנחיות פרטניות לכל גידול

03-5407320

להנחיות פרטניות

לתת לקרקע רק את מה שהיא צריכה

לתת לקרקע רק את מה שהיא צריכה

מתוך כתבה שהתפרסמה בפורטל גן ונוף (ספטמבר, 2016)-

בתקופה האחרונה ציבור הגננים נחשף יותר ויותר לחומרי ההזנה הייחודיים ממשפחת ה-KF. תכשירים אלו מביאים אתם בשורה לכל המעוניין בגינון מקצועי ואיכותי: השפעה באמצעות חומרים מן הטבע, על מנגנוני הצמיחה וחלוקת התאים בצמחים וביצורי הקרקע, ועל ידי כך שיפור הצימוח, חיזוק מערכת שורשים ושיפור פוריות הקרקע. פועל יוצא של אלה הוא הפחתה ניכרת בכמות חומרי הדשן וההדברה הנדרשים לגינון.

מאיפה הכול התחילחברת VGI , שעוסקת בפיתוח וייצור חומר הזנה טבעיים לחקלאות ולגינון, הוקמה ב 1989– על ידי שאול סלע ז”ל – חקלאי, חוקר וממציא, שהיה ממייסדי הישובים החקלאיים בפתחת רפיח בתחילת שנות ה 70′, ומהראשונים לגדל עגבניות באדמה חולית תוך השקיה בטפטפות ומתן חומרי הזנה בהגמעה ובטפטוף. סלע חיפש פתרונות ממקור טבעי שיאפשרו גידול יציב ופורה באדמה חולית, תוך יישום קל ונוח דרך מערכות הטפטוף שהחלו אז להתפתח.  שאול ז”ל רקח את חומרי ההזנה במעבדה ויצר נוסחה ראשונית עתירת חלבון המיוצרת עד היום בתהליך טבעי על בסיס מיצוי של צמחי ארץ ישראל ואצות ים במים.

אביצור, בנו של שאול,  נכנס לעבוד בחברה לפני כ-20 שנה ולאחר תהליך לימוד קצר, ניסוי, טעייה ותהייה, הוא שינה את הרכב החומרים הראשוני של הנוסחה והחל להפיק ממנה נגזרות שונות תוך כדי שקידה על מחקר בלתי פוסק. בתהליך העבודה שלו מעלה אביצור רעיון, עורך ניסוי במהלכו נבדקת השפעת החומר על הצמח ורק לאחר שהוא מסיק כי החומר אינו גורם לנזק, הוא ניגש לבדוק את השפעתו בשדה חקלאי. “למכוני המחקר,” הוא אומר, “אני מגיע לאחר מכן, מהסיבה הפשוטה שהצמח הוא האינדיקטור הטוב ביותר לפעילות החומר, וכך גם הקטליזטור הטוב ביותר להאצת התהליך שיוביל לייצור.”
בימים אלה עוסקת  החברה במחקרים וניסויי שדה בגידולים חקלאיים שונים: מחקר במנגו מבוסס על שיתוף פעולה עם מו”פ צפון, מחקרבענבי מאכל שנערך בשיתוף מגדלים בבקעת הירדן, ניסויים בענבי יין, וכן בגזר ובגידולים נוספים. לחברת VGI  הישראלית ישנה שלוחה במדינת קליפורניה שבארה”ב, שם משווקים מוצרי VGI הישראליים מזה שני עשורים, בהצלחה מרובה. גם בארה”ב מתבצע מחקר – בגידולי תות שדה, עגבניות, אבוקדו, אוכמניות, חיטה ועוד. עבודת המחקר ממוקדת בפיתוח יישומים שונים לתכשירי החברה, שיאפשרו קבלת תפוקה מיטבית תוך הפחתת שימוש במים ובחומרים כימיים. בחקלאות תפוקות אלו הן יבולים משופרים, ובגינון – גינות פורחות ומשגשגות.

לתחום הגינון נכנסה חברת VGI רק לפני כ-10 שנים עם מותג קטן, הדומה במאפייניו למוצר ששווק לתחום החקלאות, והחלה למכור אותו אך ורק לאנשי מקצוע. לפני כשנתיים הרחיבה החברה את העיסוק בתחום הגינון. העמקת הפעילות בתחום היא מתוך הבנה כי את הידע שנצבר בחקלאות בנוגע לשימוש מושכל בקרקע, במים ובדשן, ניתן ואף רצוי לתרגם וליישם בעולמות הגינון הביתי, הגינון המוסדי ותחזוקת המדשאות.

לדברי אביצור סלע, ניתן לבנות כראוי את מארג המזון של הקרקע – להזינה רק במידת הצורך ולא יותר, ולקבל תוצר בריא שהטיפול בו קל יותר. כיום, הוא אומר בצער, נהוג להחדיר אל הקרקע כמות מופרזת של כימיקלים, הגורמת לה לחלות, פשוטו כמשמעו. על פי תפישת העולם המנחה את VGI יש למנוע גם מהצמח כמויות עודפות של חומרים כגון דשן כימי, שאינו מסיס במים, כיוון שהצמח אינו יכול לפרקם ובסופו של דבר הם נותרים בקרקע, מעלים את רמת ה- PH שלה, גורמים להמלחתה ומקשים על הצמח לקלוט את חומרי ההזנה. באופן אבסורדי, שימוש מופרז בכימיקלים מוליד את הצורך להרבות בחומרי הדברה, שכן הצמח נחלש ונחשף למחלות ביתר קלות.

לדברים אלה מוסיף יענקל’ה ספיאן, איש מכירות ותמיכה של החברה, שהצטרף אליה בתחילת 2016 . יענק’לה מתאר תפישת גינון שגויה, הנובעת מהכנה לקויה של הקרקע. לתכנון הגינה ולאופן הקמתה נודעת השפעה מרחיקת לכת על יציבותה ופוריותה לאורך זמן. אוורור נאות של הקרקע והעשרתה בחומר אורגני באיכות גבוהה (קומפוסט) חיוניים, כמו גם טיפול נאות בעשבייה. כדי להשלים את הטיפול המקדים בקרקע, מומלץ כבר בשלב ההקמה ליישם מהתכשיר KF-SERFICO. יישום זה יקנה הזנה ליצורי הקרקע החיוניים לפוריותה, ויסייע בדחיית מזיקים.

לאחר השתילה יישום תקופתי של התכשיר KF-30 כתחזוקה שוטפת של הגינה, יקנה לצמחים צימוח מאוזן ובריא, ויאפשר לגננים ליהנות מחיסכון בשעות עבודה – אם כתוצאה מכך שאין הם נדרשים לגיזום תדיר של הצמחייה המתפרעת ואם משום שאין להם צורך בהחלפה תדירה של צמחייה – ומחיסכון בעלויות אחרות.

דוגמה לפרויקט מוצלח ש-VGI  הייתה שותפה לו היא שיקום המדשאה באצטדיון הכדורגל של הפועל באר שבע. אביצור סבר כי מצבו הירוד של המגרש, שנבע ככל הנראה משימוש עודף בחומרי דישון, חייב את החלפתו של הדשא, אך מגבלות תקציב הכתיבו ניסיון לשקמו. ואמנם, בתוך טיפול בן חודש וחצי בעזרת חומרים שהעמידה VGI המגרש היה ראוי למשחק ועמד בתקנים הבין-לאומיים של התאחדות הכדורגל האירופית. במהלך העונה מצב כר הדשא רק הלך והשתפר. ראוי לציין, שעלות הליך השיקום והאחזקה השוטפת של המגרש בבאר שבע לו שותפה החברה, הינו זול בכמה סדרי גודל מהליכי הקמה ואחזקה של כרי דשא באצטדיונים אחרים בישראל.

כאמור, הבשורה של VGI  היא חומרי הזנה טבעיים ברמה גבוהה התורמים לטיפוח חקלאות וגינון בריאים יותר וזולים יותר, להנאת המגדלים, הגננים והלקוחות, והתוצאות ניכרות בשטח. 

חוות דעת מקצועית של חקלאים וגננים ושימוש בתכשירי ההזנה מסדרת KF בערוץ היוטיוב הרשמי של VGI

שתפו:

לקוחות יקרים, עקב המצב הבטחוני יתכן עיכוב במסירת משלוחים. אנו זמינים עבורכם בטלפון: 03-5407320 לכל שאלה.

ליצירת קשר וקבלת ייעוץ