03-5407320

להנחיות פרטניות לכל גידול

03-5407320

להנחיות פרטניות

מגדלים בעלי חיים בגינה? הנה מה שכדאי לדעת

מגדלים בעלי חיים בגינה? הנה מה שכדאי לדעת

בסרטון החמוד ששלח אלינו אריאל, הוא מספר שהגינה שלו מטופלת רק באמצעות KF.

אריאל מונה שתי סיבות עיקריות לכך שהוא לא מוכן להתפשר על אף דשן אחר:

  1. הדשן האורגני של VGI הוא החומר היחיד שאינו רעיל לבעלי החיים שבגינה של אריאל.
  2. הדשן הוא גורם חד משמעי לשגשוג של הגינה.
https://www.facebook.com/VGI.KF/posts/1193227657711000

במאמר הבא נדבר על החלופות של KF, ולמה אריאל חושש בצדק לבריאות של בעלי החיים בגינה שלו.

דשן כימי הוא הדשן הנפוץ ביותר, והוא בשימוש נרחב בחקלאות ובגינון. כמו כל דשן, השימוש בו נועד על מנת להעשיר את הקרקע בחומרים חיוניים לצמח וכך לאפשר לאחרון לבנות את עצמו.

מרבית הדיון על רעלים בחקלאות עוסק בדרך כלל בחומרי הדברה שונים, אך חשוב להבין שדשן כימי גורם ללא פחות נזק.

דשנים כימיים מומסים במי ההשקייה ומזינים בצורה אינטנסיבית ולא טבעית את הצמח בחומרים שנועדו להגדיל את התפוקה שלו – היסודות מהם בנויים רקמות הצמח. הדשנים הכימיים אכן מסייעים להגדיל את כמות היבול והפרי, אך בשל האצת הליך הגידול, הצמח לא מספיק לקלוט מספיק מינרלים מהקרקע. הדבר פוגם בטעמו ובערכו התזונתי. 

תערובות הדשן הכימי כוללות בתוכן חנקן, זרחן וחומרי מזון עבור הצמח, כמו גם מגוון חומרים רעילים סינטטיים שנועדו לסייע בהתפרקות מהירה של הדשן. כאשר הדשן הכימי נמס, כל הפסולת הזו משתחררת, ומזהמת את הקרקע ואת מאגרי המים.הדשן הכימי מנוון את היצורים החיים בקרקע, שהם כה חיוניים לשמירה על פוריותה. עודפי דישון כימי נוטים ליצור בקרקע תרכובות של מלחים הפוגעים במבנה הקרקע ורעילים לצמחים. 

הבעיה הגדולה היא שלא רק הקרקע מורעלת, אלא כל מי שבסביבה. הרעלים והמלחים נסחפים עם הרוח ומי הגשמים ופוגעים בבני הבית ובחיות השוכנות בו.

אז דשן כימי זה רעיל, אבל מה החלופה?

הדשן האורגני של חברת VGI מורכב מביו-סטימולנטים טבעיים. אלו חומרים שמועילים לקרקע ואינם מרעילים אותה. השימוש בדשן בטוח עבור הדגים, עבור ההולכים על 4 וגם עבור ההולכים על 2, כך שאריאל יכול להיות רגוע שהגינה שלו בידיים טובות.

מעבר לכך – הדשן הנוזלי שלנו מוכיח את עצמו כל פעם מחדש כיעיל יותר מדשנים כימיים, לא רק מבחינת איכות הפרי אלא גם מבחינת הכמות.

שתפו:

לקוחות יקרים, עקב המצב הבטחוני יתכן עיכוב במסירת משלוחים. אנו זמינים עבורכם בטלפון: 03-5407320 לכל שאלה.

ליצירת קשר וקבלת ייעוץ