03-5407320

להנחיות פרטניות לכל גידול

03-5407320

להנחיות פרטניות

איזה תבלינים שווה לגדל בגינה או במרפסת?

איזה תבלינים שווה לגדל בגינה או במרפסת?

בעולם המופלא שלנו המון סוגי תבלינים, חלקם צמחים ירוקים (לדוגמה פטרוזיליה) שלאחר צמיחתם וקטיפתם יש לשתול מחדש, וחלקם עשבי תבלין שהם למעשה שיחים רב שנתיים בפני עצמם – כלומר, צומחים וחיים באופן קבוע בגינה. מגדלים רבים בוחרים לשלב תבלינים כאלו בגינותיהם על מנת לשפר את חזותן ולעצב אותן בשיטות שונות. במאמר זה הכנו עבורכם רשימה מיוחדת של מספר תבלינים שהמכנה המשותף לכולם הוא היותם רב שנתיים –  כלומר, ממשיכים להניב באופן קבוע.

לימונית לואיזה

“עשב לימון” לימונית לואיזה עשירה בנוגדי חמצון אשר מחזקים את המערכת החיסונית. היא מקושרת באופן ישיר לעלייה בכמות תאי הדם הלבנים שהם למעשה החלק המשמעותי ביותר במערכת החיסונית.

  1. מרווה רפואית

המרווה מכילה תכונות אנטי חיידקיות ובכך יכולה לסייע משמעותית בהקלה על כאבי פה הנובעים מאפטות, פצעי פה או דלקות חניכיים. גרגור של חליטת מרווה יכולה לסייע רבות להשכחת כאבים מסוג זה.

  1. לבנדר

מעבר לשימושיו הרבים של הלבנדר כצמח מאכל הנכלל במרקים, תבשילים, סלטים ואף תה – מדובר באחד התבלינים בעל הריחות הנעימים ביותר והחזות היפה ביותר. צבעו הסגול מוסיף רבות לכל גינה.

  1. טימין

הטימין, שמוכר גם כ”קורנית” הוא תבלין בעל יתרונות רפואיים משמעותיים מאוד המסייעים לחיזוק המערכת החיסונית ובכך גם להתמודדות נוחה  יותר עם שיעולים, צינונים ועוד.

  1. רוזמרין

הרוזמרין משמש כתוספת משדרגת למגוון ענק  של מנות, בהן סלטים ואף משקאות כדוגמת לימונדה, סוגי שונים של תה ועוד. פעילותו הממריצה את הדם עשויה לשפר את פעילותכם הקוגניטיבית ובכך לסייע במשימות הכוללות מאמץ מחשבתי משמעותי.

  1. אורגנו

האורגנו מכיל בתוכו מספר ויטמנים גבוה מאוד בהם גם: A, C, E ו-K. מעבר לכך מכיל התבלין גם סידן, סיבים תזונתיים, חומצה פולית, ברזל וחומרים נוספים החשובים לשמירה על בריאות העין והראיה. זהו תבלין משמעותי שמומלץ מאוד לכלול בגינה.

  1. אזוב מצוי (“זעתר”)

כבר מההיסטוריה תואר האזוב כצמח מרפא. הרמב”ם בעצמו תיאר את הזעתר כצמח הכולל בתוכו יכולות רפואיות משמעותיות. חומרי הטעם בצמח יכולים להתמודד עם חיידקים ופטריות בצורה יעילה כמו אנטיביוטיקה ואף יותר. הזעתר מועיל להתמודדות עם צינון, דלקת גרון, נפיחות במעיים וכאבי בטן. כמו כן הוא מביא להקלה בבעיות במערכת הנשימה, בגודש ובליחה.

לצורך גידול מיטבי של צמחי תבלין שופעים, המפיקים תבלינים בעלי טעם וארומה עשירים, מומלץ לעיין במדריך לדישון צמחי תבלין. אנו ממליצים להשתמש בדשן אורגני נוזלי מסוג KF-30 או בדשן המיועד למצעים מנותקים – Garden & Balcony.

לסיכום,  אם אתם חולמים על גינת תבלינים מושלמת בחצר או אפילו על כמה אדניות במרפסת – הסתכלו על רשימה זו ובחרו לכם את נקודת ההתחלה. כל גינה או מרפסת יכולה להפוך לסיפור הצלחה מרשים וייחודי בזכות כמה תבלינים!

שתפו:

לקוחות יקרים, עקב המצב הבטחוני יתכן עיכוב במסירת משלוחים. אנו זמינים עבורכם בטלפון: 03-5407320 לכל שאלה.

ליצירת קשר וקבלת ייעוץ