03-5407320

להנחיות פרטניות לכל גידול

03-5407320

להנחיות פרטניות

כרם יין, מעלה צביה 2005

כרם יין, מעלה צביה 2005

תצפית דישון כרם יין עם התכשיר KF-10

ענבים סגולים ליין

רקע

דישון כרם יין בתכשיר KF-10 כאמצעי לשיפור רמת יבול נבדקה במספר מקומות בארץ וארה”ב. דישון כרם יין בתכשיר KF-10 הראה השפעה משמעותית על יבול מרלו. תוצאה של כ-275 קילו לדונם, המתבטאת באיבוד קטן יותר של המשקל בין הבציר הראשון והשני.

כללי:

חברת VGI מייצרת תכשירי הזנה אורגניים נוזליים, פרי פיתוח ישראלי מקורי. התכשירים מיועדים לשיפור גדילה של צמחים ולהגברת פוריות הקרקע. יישום נכון של התכשירים הוכח כיעיל להעלאת יבול ושיפור איכות תוצרת בטווח רחב של גידולים למשל כרם יין.

היישום של דשן KF-10 מומלץ כתוספת לדשנים מינרלים ואורגניים הניתנים לצמחים. התכשיר מיועד ליצור ממשק הזנה אופטימלי לדרישות הצמח ולמנוע דישון יתר במינרלים ומלחים. התכשיר פותח על פי תפישה הגורסת כי הצמחים יודעים לספק לעצמם את יסודות ההזנה. עלינו לעודד את הצמח ולספק לו את האנזימים הטבעיים אשר יאפשרו גדילה טובה וקבלת יבולים גבוהים ואיכותיים. התכשיר מורכב משורה ארוכה מאד של רכיבים טבעיים: תרכיזי אצות, חלבונים, ויטמינים, שמנים צמחיים, מינרלים, מלחים, סוכרים ומיצויי צמחים. התכשיר פותח ומיוצר בישראל, והינו פרי של עבודת מחקר ופיתוח רבת שנים.

משתתפים:

נרי יצחקי (מדריך הארגון לחקלאות אורגנית), אורי אדלר מדריך לחקלאות אורגנית, בועז בן יעקב (מעלה צבייה), נטיע סולדר (דשן טוב), אביצור סלע (VGI).

כללי:

התצפית לבחינת דישון אביבי בשני זנים – חלקת מרלו במינון 5 ליטר לדונם וחלקת קברנה סוביניון במינון 3 ליטר לדונם.
הכרם הוא בן 7 שנים ונמצא בהנבה מלאה, עומד: 200 גפנים לדונם. זיבול יסוד 4 מ”ק קומפוסט שניתנו בסתיו 2004.

טיפולים: הדשן ניתן דרך מערכת ההשקיה, לשורות מטופלות לסירוגין, כאשר השורות בין השורות המטופלות מהוות את שורות הביקורת. התצפית נערכה בארבע שורות מטופלות, בחמש הגפנים האחרונות בכל שורה, בשתי החלקות בנפרד.
מינונים: חלקת המרלו קיבלה 5 ליטר דשן לדונם, בחמישה טיפולים של ליטר אחד לדונם, בין 19.4-16.6.
חלקת הקברנה סוביניון קיבלה 3 ליטר לדונם באותה התקופה.
חזותית נצפתה התחזקות וצימוח עלווה רב יותר בחלקות הטיפול לעומת הביקורת. לא בוצעה מדידה כמותית של הצימוח אלא רק התרשמות חזותית.
מכל שורה נבצרו 2 גפנים אמצעיות, בהתאמה בין השורות המטופלות לביקורת אשר נשקלו בנפרד. הבציר בוצע בשני מועדים בהתאם לדרישות הייננים. שתי חזרות נבצרו ב-2 לספטמבר בעוד ששתי החזרות הנוספות ב-15 לספטמבר.
מועד בציר: 15.9.2005

תוצאות מהשטח:

בבציר השני נמצא יתרון של 275 קילו לדונם בחלקת המרלו בין השורות המטופלות לביקורת לעומת הבדלים לא משמעותיים בבציר הראשון.
בולטת ירידת היבול בזן מרלו בין הבציר הראשון לשני, בעוד שהיבול בזן קברנה נשאר יציב.
נראה כי ירידת המשקל בזן המרלו בעת ההמתנה לעלייה ברמת הסוכר הייתה פחותה בצורה משמעותית בשורות המטופלות לעומת הביקורת.

תוצאות מעבדה:

ב- 31.8.2005 נאספו דגימות עלים לבחינת יסודות בשני חלקי העלה:

מסקנות:

נצפתה השפעה משמעותית על יבול המרלו. התוספת כ-275 קילו לדונם, המתבטאת באיבוד קטן יותר של המשקל בין הבציר הראשון והשני, בהמתנה לעלייה ברמת הסוכר. לעומת הקברנה, אשר לא נצפו הבדלים משמעותיים ביבול, אלא בצימוח העלווה.
יש יתרון לשורות המטופלות בבדיקות המעבדה, בחלק מן הפרמטרים. מומלץ לחזור על הניסוי, עם יותר חזרות, על מנת לאשש את התוצאות.
לדברי המגדל נצפה יתרון בצימוח בחלקות שקיבלו את הדשן מוקדם יותר בתחילת העונה, כך שבעונה הבאה תוקדם תחילת יישום הדשן. בנוסף תיבחן השפעת הדשן גם בריסוס עלוותי, בחודשי הקיץ.

לצפייה בסרטון על חקלאים המדווחים על תוצאות בשימוש בתכשיר KF-10 לחץ כאן

שתפו:

לקוחות יקרים, עקב המצב הבטחוני יתכן עיכוב במסירת משלוחים. אנו זמינים עבורכם בטלפון: 03-5407320 לכל שאלה.

ליצירת קשר וקבלת ייעוץ