03-5407320

להנחיות פרטניות לכל גידול

03-5407320

להנחיות פרטניות

תכשירי חברת VGI למטעי נשירים ולכרם

תכשירי חברת VGI למטעי נשירים ולכרם

[vc_row][vc_column][vc_column_text]

תכשירי KF למטעי נשירים ולכרם

כללי:

חברת VGI מייצרת תכשירי הזנה אורגניים נוזליים, פרי פיתוח ישראלי מקורי. התכשירים מיועדים לשיפור גדילה של צמחים ולהגברת פוריות הקרקע. יישום נכון של התכשירים הוכח כיעיל להעלאת יבול ושיפור איכות תוצרת בטווח רחב של גידולים.

היישום של דשן KF-10 מומלץ כתוספת לדשנים מינרלים ואורגניים הניתנים לצמחים. התכשיר מיועד ליצור ממשק הזנה אופטימלי לדרישות הצמח ולמנוע דישון יתר במינרלים ומלחים.  התכשיר פותח על פי תפישה  הגורסת כי הצמחים יודעים לספק לעצמם את יסודות ההזנה. עלינו לעודד את הצמח ולספק לו את האנזימים הטבעיים אשר יאפשרו גדילה טובה וקבלת יבולים גבוהים ואיכותיים. התכשיר מורכב משורה ארוכה מאד של רכיבים טבעיים: תרכיזי אצות, חלבונים, ויטמינים, שמנים צמחיים, מינרלים, מלחים, סוכרים ומיצויי צמחים. התכשיר פותח ומיוצר בישראל, והינו פרי של עבודת מחקר ופיתוח רבת שנים.

דשן KF-10 מתאים לשימוש בקשת רחבה מאד של גידולים: גידולי ירקות, תבלינים, גידולי שדה, כרמים, מטעים נשירים, סוב טרופיים, זיתים, שקדים, הדרים, תמרים, פרחי קטיף וכן לגינון – הדשיית דשאים צמחי גינה ובית וצמחים בעציצים. התכשיר מתאים לשימוש בחקלאות האורגנית ומאושר בישראל בהתאמה לחוק האורגני הישראלי וכן לתקן NOP.

שימוש נכון בתכשיר מאפשר שיפור תהליכי גדילה בצמחים, הגברת חנטה וייצור פירות, העלאת רמת המוצקים ורמת הסוכרים בפרי, הגברת עמידות  הצמחים בעת עקת חום או עקת קור לשיפור את עמידות הצמחים למחלות ולמזיקים.

רכיבי התכשיר:

התכשיר מכיל מיצוי מימי מאצות ימיות ותרכיז מימי מצמחי בר שונים. רכיבים אלו פועלים על שורשי הצמח בעת הנביטה או התעוררות אביבית ומסייעים להתפתחות שורשים חזקים וחיוניים, ובהמשך מאפשרים גידול וגטטיבי נמרץ של איברי הצמח. חומרים אלה משפיעים לטובה בעצי פרי הנוטים לסירוגיות ביבולים.

התכשיר מכיל שמנים צמחיים כדוגמת שמן זרעי ענבים. אלו תורמים להעצמת תהליך התעוררות עצים נשירים לאחר תרדמת החורף ומסייעים ללבלוב חזק ופריחות טובות.

התכשיר מכיל סוכרים זמינים, אנזימים וחלבונים שונים ממקורות צמחיים טבעיים החיוניים להתפתחות של אוכלוסיות מיקרו אורגניזמים בקרקע, ואשר מספקים אנרגיה זמינה לתאי הצמח.

התכשיר מכיל ויטמינים שונים המגבירים את פעולת התחלקות התאים וגורמים ליצירת תאים רבים בעלי דופן יציב. התכשיר מכיל חומרי פעילי שטח טבעיים המאפשרים תנועה קלה של המרכיבים ברקמות הצמח והשפעתם על תאי הצמח.

אפקט אופטימלי של דשן KF-10 מושג ביישום בהשקיה. אם רוצים לעודד פריחה או חנטת פירות או הגברת החיוניות הכללית של הצמח, ניתן לרסס KF-10 על פי ההמלצות לכל גידול.

תצפיות וניסיונות שנעשו בתכשיר:

  • חוברת ובה סיכום ניסיונות ותצפיות שנעשו בשנים האחרונות בישראל ניתנת לצפייה והורדה מאתר האינטרנט של החברה vgi.co.il.
  • להלן ממצאי תצפית שנערכה בענבי SBS לאחר שלושה טיפולים ב-KF-10. הבדיקות בוצעו ע”י המחלקה לאחסון תוצרת במכון וולקני, בדגימות מתוך חלקת תצפית במושב בקעות, קיץ 2012.

מדדי ביקורת:

  1. תצפית והערכה ויזואלית של חיוניות הגידול ועמידות בפגעי מחלות ומזיקים.
  2. יבול. מדידת יבול בוצעה בתאריך 3.8.2011. בכל חזרה נאסף ונשקל קטע באורך 10 מטרים מהערוגה המרכזית. איסוף היבול בוצע ע”י אנשי גד”ש העמק.

תרשים מס’ 1: צבירת סוכרים מבוטאת כערך TSS בזמן הבציר:

צבירת סוכרים מבוטאת כערך TSS בזמן הבציר

תרשים מס’ 2: % ריקבון במידגמים לאחר 21 ימי אחסון:

% ריקבון במידגמים לאחר 21 ימי אחסון

המלצות כלליות לטיפול בעצי פרי:

טיפול מיטבי ב-KF-10 בגידולים רב שנתיים מבוסס על תפישה המדגישה את חשיבות הזנת הצמחים לאחר הקטיף ולפני תחילת מחזור חדש של התמיינות לאברי פרי ואברי צימוח. השיטה פותחה במשך שנים על ידי מר דונלד גולדברג, מומחה להזנת צמחים ולענבי מאכל. בבסיס השיטה  הנקראת “הזנה עוברית” מונח הרעיון שיבול השנה הבאה מתחיל להתפתח בעצים  הרבה מאד לפני שאנו רואים את הפירות. כמו עובר ברחם אימו הזקוק לתזונה טובה כך הצמחים זקוקים להזנה נאותה עוד בטרם אנו רואים פריחות וחנטה. השיטה רשומה ונלמדת על ידי סטודנטים באוניברסיטאות והיא מיושמת כבר שנים רבות בהרבה  מטעי עצים בקליפורניה. מאמר מלא המציג את שיטת “הזנה ועברית” ניתן להורדה מאתר החברה.

תכנית ההזנה תתחיל מייד אחרי הקטיף של יבול השנה הקודמת – בחודשי הסתיו\חורף מוקדם. מטרת טיפול זה הינו חיוני, ומטרתו השבת האנרגיה לרקמות הצמח.

עם תחילת צימוח אביבי\הנצת עלים בנשירים בעונת  האביב – יינתן טיפול שני. עם תחילת חנטת פירות יינתן טיפול שלישי . לאחר החנטה עם תחילת מילוי הפרי יינתן טיפול רביעי.

כמות הדשן הכוללת של ה KF לשימוש במשך שנה שלימה יהיה 5-6  ליטר לדונם: 1.5-2 ליטר\דונם בטיפול הראשון, ושאר הכמות במהלך עונת הגידול –מאביב לאסיף.

יישום  KF-10 דרך מערכת ההשקיה, הוא יעיל ופשוט. יחד עם זאת מומלץ בעצי פרי לשלב גם טיפול עלותי בשלבי מילוי הפרי, לאחר החנטה.

המלצות ליישום בכרם ענבי מאכל:

בתכשיר דשן KF-10 נעשה שימוש נרחב בכרמי ענבים למאכל בארה”ב ובישראל מאמצע שנות ה 90′ ועד היום. בכרמים בהם מיושם התכשיר מדווח על יתרונות כדלהלן:

  • התמיינות טובה יותר, מספר ענבים רב יותר בכל אשכול.
  • אחידות רבה יותר בתוך האשכולות.
  • מוצקות וצבע טובים יותר של הפרי.
  • משקל גרגר גבוה יותר .
  • השתמרות טובה של הפרי ושל שדרת האשכול, שיפור בכושר השתמרות לאחר בציר.
  • שיפור ניכר של חלקות שסבלו מעקות מתמשכות.
  • צימוח וגטטיבי חיוני ומאוזן.
  • יבולים משופרים (במקרים מסוימים מעל 30%).

 

תוכנית ליישום KF בכרם ענבי מאכל שיטה כמות ל’\ד’ תכשיר מומלץ הערות
עם תחילת לבלוב. לשורשים 1.5 KF-10 בהשקיה טכנית
שריגים באורך 35 – 20 ס”מ (לפני פריחה) ריסוס 1 KF-10
סיום חנטה לשורשים 1 KF-10
תחילת בוחל לשורשים 1 KF-10
צבירת צבע בזנים אדומים (בשילוב עם טיפולי האתרל) ריסוס 0.3 KF-AMINO להתחיל ב 30% שבירת צבע
סיום הבשלה ריסוס 0.3 KF-AMINO כשבוע לפני תחילת בציר
לאחר סיום בציר לשורשים 1 KF 10

תוצאות מיטביות תושגנה כאשר: טיפולים יבוצעו במלואם וכסדרם, יישומי ריסוס יבוצעו בימים בהירים.

חוות דעת מקצועית של חקלאים וגננים ושימוש בתכשירי ההזנה מסדרת KF בערוץ היוטיוב הרשמי של VGI

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

שתפו:

לקוחות יקרים, עקב המצב הבטחוני יתכן עיכוב במסירת משלוחים. אנו זמינים עבורכם בטלפון: 03-5407320 לכל שאלה.

ליצירת קשר וקבלת ייעוץ