03-5407320

להנחיות פרטניות לכל גידול

03-5407320

להנחיות פרטניות

טיפים לדשא ירוק, בריא וחזק באקלים ים תיכוני

טיפים לדשא ירוק, בריא וחזק באקלים ים תיכוני

מדשאה נאה מוסיפה חן ואיכות חיים לכל בית עם חצר וגינה. המרבד הירוק משמש הן כמשטח מעולה למשחקי הילדים ולחיות הבית, הן כמרחב מנוחה ופנאי משובב נפש ומחדש כוחות עבור כל בני הבית, והן כרקע נאה לאירוח לצד המרפסת או דק העץ הצמודים.

תחזוקת המדשאה הביתית אינה מלאכה מורכבת, וכל חובב גינון ביתי יכול לבצעה על הצד הטוב ביותר. במידה ואינכם נעזרים בגנן, ועדיין מעוניינים לשמור על מדשאה נאה, ריכזנו כאן מספר טיפים ועצות לטיפוח המדשאה הביתית.

השקיה מתונה

השקיית המדשאה נגזרת משילוב משתנים שונים כמו: סוג הקרקע (חולית, כבדה), מיקום גאוגרפי, תנאי שמש וצל בגן ועוד. לרוב מומלץ להשקות בין 3-5 פעמים בשבוע בשעות הבוקר המוקדמות.

חוק אצבע בהשקיית דשא הוא ש”עדיף פחות מדי מאשר יותר מדי”, ולכן לא מומלץ להפריז בהשקיה, במיוחד לא בישראל – בה המים הם מצרך יקר ערך ההולך ואוזל. הדשא זקוק למנות מים נוספות רק במקרים של חום קיצוני. כמות המים הקבועה שהדשא זקוק לה תלויה כאמור בתנאי מזג האוויר, בזן הדשא ובסוג הקרקע. במקרים של גל חום קיצוני, יש להעניק לדשא השקיות נוספות.

הזנה נכונה וקבועה

על מנת שהדשא שלכם יהיה בריא וחיוני, רצוי לאפשר לו לקבל את כל הנחוץ לו מהאדמה באופן טבעי. מומחים ממליצים להשתמש בדשן אורגני המופק מביו-סטימולנטים, כאלה המשפרים את מארג המזון של הקרקע. לדוגמה, תכשירי ההזנה האורגניים כמו K-30 ו-KF-Serfico (פרי פיתוח של חברת VGI) הם ביו-סטימולנטים המזינים את מערכות המיקרו-אורגניזמים הנמצאים בקרקע. אלה מפרקים את המינרלים הקיימים בו ומנגישים אותם למערכת בית השורשים. כך הם למעשה הופכים את כר הדשא לעמיד, בריא וחזק. גם בתקופות של עקה – יובש, חוסר מים, ובאקלים חם או קר. בנוסף, מסייעים תכשירים אלה בהתמודדות עם מחלות עלים ופטריות קרקע.

מלבד טיוב ושימור הקרקע לטווח ארוך, הזנה בדישון אורגני מווסתת את צימוח כר הדשא ואף מסייעת בחסכון בכמויות ההשקיה.

הזנת הדשא בביו-סטימולנטים מתבצעת הן על ידי הגנן והן באופן עצמאי – כתוספת למיכל הדישון בגינה או בריסוס. השימוש קל ובטוח למשתמש ולסביבה. רצוי לבצע את פעולות ההזנה של כר הדשא לפי פרוטוקול טיפול המופיע בתוויות המוצרים.

כיסוח קבוע של הדשא

חוק האצבע קובע: “ככל שתכסחו את הדשא לעתים קרובות יותר, כך הוא יראה טוב יותר”. התדירות המומלצת היא בין פעם בשבוע לפעם בשבועיים – באופן עקבי וקבוע. כך תשמרו על מראה נאה של הדשא, ותבטיחו שכיסוח חלק מהצימוח הירוק מזרז את התחדשותו, צמיחתו וצפיפותו של כר הדשא. יש להתחיל בכיסוח השטח המרכזי והעיקרי של המדשאה בעזרת מכסחת, ולסיים בקצוות, בפינות, ובחלקים בהם הדשא גובל בצמחייה אחרת, בעצים, או במבנה – עם חרמש (שנקרא לעיתים גם “קוצץ קנטים”, או “טרימר”). במדשאה נטועה בעצים, או כאשר הדשא משובץ בעציצים או בסלעים ואבני נוי, מומלץ לבצע את הכיסוח כולו בחרמש.

שימוש נכון בכלי עבודה

כאמור, לכיסוח הדשא תזדקקו למכסחת-דשא ולחרמש. בעת השימוש במכסחת ובחרמש, יש להתאימם לגובהו של המפעיל ולהקפיד על כללי הזהירות. רצוי ומומלץ לחבוש משקפי מגן, מגן פנים ואף נעליים סגורות וגבוהות. יש להרחיק אנשים, ילדים ובעלי חיים לפחות 15 מטר מאזור הכיסוח. חובה לקרוא תמיד את הוראות הבטיחות וההפעלה לפני תחילת השימוש בכלי העבודה. יש לבדוק את תקינות הלהבים במכסחת ואת תקינות סליל החרמש או להביו. אם לא השתמשתם בחרמש זמן רב, מומלץ להשרות במים את הסליל החותך למשך יומיים, כדי למנוע קריעות מרובות של הסליל עקב חוסר גמישות.

ציוד הגינון ושימוש בכלים הנכונים הופך את עבודת הגינון לקלה, נוחה, פשוטה, יעילה יותר ובטוחה. כדאי להשקיע גם בבחירת כלים מבית טוב. המוצרים של חברת סטיל, לדוגמה, פותחו ושוכללו במשך עשרות שנים בעקבות ניסיון ועבודה בשטח, וכתוצאה מכך, הציוד מותאם בצורה מיטבית לייעודו.

התמדה תביא הצלחה

אם נסכם, כדי להגיע לדשא ירוק, בריא וחזק, כל מה שנחוץ הוא הקפדה על כיסוח קבוע ותכוף, דישון טבעי בטוח וקל ליישום, השקיה מתונה ונכונה, ושימוש בכלי עבודה ראויים שיאפשרו לכם לבצע את המלאכה בביטחון, בקלות ובהנאה. הקיץ הוא העונה המתאימה להנאה מהגינה, וזה הזמן לטפח את הדשא בחצר ולתחזק אותו – כדי שהדשא שלכם יהיה ירוק יותר, בטוח ובריא יותר.

למידע, כתבות וטיפים נוספים, או לקביעת פגישת ייעוץ ללא עלות אתם מוזמנים להיכנס לאתר חברת VGI.CO.IL

שתפו:

לקוחות יקרים, עקב המצב הבטחוני יתכן עיכוב במסירת משלוחים. אנו זמינים עבורכם בטלפון: 03-5407320 לכל שאלה.

ליצירת קשר וקבלת ייעוץ