03-5407320

להנחיות פרטניות לכל גידול

03-5407320

להנחיות פרטניות

איך לגדל זיתים עם 32% שמן בפרי?

איך לגדל זיתים עם 32% שמן בפרי?

טירוף, ראמז מירכא שלח לנו וידאו עם נתונים משוגעים, שהחברים מבית הבד פשוט לא האמינו למראה עיניהם. גם אנחנו היינו מופתעים, אבל בסוף ידענו שאפשר להשיג נתונים מדהימים בגידול זיתים כשעושים שימוש חכם ב-KF-OLIVE וב-KF-10.

אז ביקרנו את ראמז אחרי יום ארוך של מסיקת זיתים. וראמז הוא חבר טוב שלנו, ואנחנו כבר יודעים בהתאם לדיווחים שלו שהייבול מגיע בשפע כבר לא שנה ראשונה, לא שניה לא שלישית. הייבול אצלו בכרם מגיע שנה רביעית ברציפות. כמה אנחנו נרגשים ללוות את התהליך הפורה הזה.

הוא מדווח על אחוזי שמן גבוהים, על עצים מפוצצים בפרי, שהיינו חייבים לבוא ולראות רגע לפני המסיק בעצמנו. הגענו מיד לאחר הגשם הראשון שהשאיר את העצים נקיים ומוכנים למסיקה >> 

״אני מאוד מאוד ממליץ על KF-Olive. חמש שש הגמעות בשנה, בעזרת ריסוס״ מספר ראמז. 

שנה שעברה היו לו אחוזי שמן מטורפים: 32% שמן נטו. ״לפי דעתי זה שיא. שיא בשבילי ושיא בשביל אחרים ששמעו את זה בבתי בד. לא האמנו למראה עינינו […] וכל פעם שהייתי מגיע לבית בד בדקנו –  ולא האמנו אמרנו אולי יש טעות״

אבל לא היתה טעות – 32% שמן היו לראמז בפרי וכל מה שהוא עשה זה לרסס KF-olive ו-KF-micro ולתת את המים. והעלות? לכל היותר 32 שקל לדונם בטיפול. 150 שקל דונם לכל העונה. כי KF זה חק וחלק, רווח נקי לחקלאי.

מה היתרונות של שמן זית איכותי ומקומי?

עץ הזית מאפיין מאוד את החקלאות הים תיכונית ונפוץ במשך מאות שנים בארץ ישראל ובמזרח התיכון – עד ליוון ולאיטליה. היתרון של שמן זית איכותי ומקומי הוא ששמן זית כתית מעולה הוא לרב נמכר טרי, מהעונה הזו ולא מהעונה הקודמת.

איך מוודאים איכות?

התקן הישראלי לשמן זית זהה לתקן של ארגון הזית העולמי וקובע ארבע דרגות איכות: “כתית מעולה” – זו הדרגה הגבוהה ביותר הכוללת שמן ללא פגמים ומינימום פירותיות. “כתית” היא דרגה המעידה על פגם קל. “שמן רגיל” היא דרגה המעידה על פגם משמעותי: מדובר בשמן שאינו למאכל שכן מדובר בשמן זית עם פגם כבד ובולט.

שמן זית כתית מעולה הוא הטוב ביותר למאכל מכיוון שהוא השמן בעל התכולה הגבוהה ביותר של שומן חד־בלתי רווי. כ־80% מחומצות השומן בשמן זית הן חומצה אולאית, חומצת שומן חד־בלתי רוויה. נוסף על כך, שמן זית מכיל ויטמין E, בטא-קארטן ופיטוכימיקלים רבים שהם נוגדי חמצון חשובים.

בשביל לגדל עץ גם בגינה הפרטית ניתן לקרוא את המדריך שלנו לגידול שמן זית בגינה הפרטית

מעוניינים להתחיל להפוך את הגינה הפרטית או המרפסת לגן עדן או ג׳ונגל? בעלי חלקה או חקלאים מוסמכים שמחפשים דרכים לשפר את הייצור? אנחנו כאן לשירותכם, דברו איתו.

שתפו:

לקוחות יקרים, עקב המצב הבטחוני יתכן עיכוב במסירת משלוחים. אנו זמינים עבורכם בטלפון: 03-5407320 לכל שאלה.

ליצירת קשר וקבלת ייעוץ