03-5407320

להנחיות פרטניות לכל גידול

03-5407320

להנחיות פרטניות

איך לגדל חצילים מושלמים

איך לגדל חצילים מושלמים

זה לא סוד שהחציל הוא ירק מאוד ישראלי. ירק גלילי, ערבי, ובעצם מזרח תיכוני. מקורו של החציל בכלל באזורי הודו וסרי לנקה, אבל הוא עשה את כל הדרך לארץ ישראל בעקבות הכיבוש הערבי.

כשאנחנו הולכים לשוק לקנות ירקות, אנחנו מוסיפים חצילים לרשימה בצורה טבעית, אבל החלק שאנחנו אוכלים בחציל הוא בעצם פרי (!) שכן הוא מתפתח מחלקי הפרח הפנימיים של הצמח ומכיל זרעים.

עם השנים החציל מצא את עצמו משמש כמרכיב חשוב במאכלים מקומיים כמו סביח, שיש לו תו תקן ישראלי של ממש, בסלטים בלקניים או מרוקאיים, ואפילו כאינטרפרטציה טבעונית לסלט כבד קצוץ.

הבאבא גנוש למשל, שהוא סלט חצילים קלויים בתנור בטחינה, הוא סלט ערבי הנפוץ במטבח הישראלי. גם המוסקה, שהיתה נפוצה באימפריה העות’מאנית לשעבר, היא אורחת קבועה בארוחות שישי ובמסעדות מזרחיות, והיא בעצם תבשיל עגבניות ששוחים בו חצילים ממולאים בשר טחון ומצופים בביצה וקמח.

את חלקת החצילים המטריפה הזו ביקרנו אחרי הקטיף הראשון, ולמרבה התדהמה עדיין אפשר היה למצוא בה פרי ופריחה!

חלקת עין איילה, בצפון הארץ, היא חלקה מטופחת להפליא. יוסי מגדל בה חצילים בריאים ויפים, והוא אחד המגדלים המוכשרים ביותר בארץ. כבר כמה שנים שיוסי משתמש ב-KF-10, והתוצאות מדהימות.

השתילה בחלקה זו נעשתה ב1 למאי, וכבר אחרי חודשיים בוצע קטיף, כשהחלקה לא עוצרת וממשיכה לתת פירות שמנמנים ויפים.

תראו איזה שתילים חזקים, ירוקים ויפים. אלו התוצאות של חלקה מדושנת בצורה נכונה עם KF-10 והרבה אהבה. אפשר לסכם את הסרטון עם דבורה שמתיישבת על פרח סגלגל, ואנו מקבלים כאן הצצה נדירה לכמה שהכל עובד נכון.

בשלב הזה, חלקת החצילים של יוסי מוזנת בחצי ליטר KF-10 לשבוע בלבד. כמו שאומרים אצלנו – רווח נקי לחקלאי.

רוצים לשמוע עוד על שתילה וגינון? צריכים עצה? דברו איתנו.

שתפו:

לקוחות יקרים, עקב המצב הבטחוני יתכן עיכוב במסירת משלוחים. אנו זמינים עבורכם בטלפון: 03-5407320 לכל שאלה.

ליצירת קשר וקבלת ייעוץ