03-5407320

להנחיות פרטניות לכל גידול

03-5407320

להנחיות פרטניות

איך לגדל מרווה בגינה?

איך לגדל מרווה בגינה?

המרווה היא אחד הצמחים בעלי הסגולות הטובות ביותר בטבע.

תראו למשל את הגינה ששתל אביב מפרדס חנה ארבעה חודשים בלבד לפני צילום הוידאו, והאמת היא שיש בה כל טוב: פפאיה, עץ מנגו, עצי הדר, פרחים לצד השביל, ואפילו חתלתול ג’ינג’י חמוד. את הכל הוא מדשן ב-KF30, והתוצאות מרשימות.

אבל מכל הגידולים של אביב, היום נתמקד בסגולותיה של המרווה.

נתחיל בכך שהמרווה היא צמח מיוחד מאוד הכולל המון מינים, והמרווה הרפואית היא שיח המונה 5 תת-מינים בסוג מרווה ממשפחת השפתניים. מוצאה מצפון מערב אירופה ועד דרום אירופה ומשם היא נכנסה אף לאזורים של צפון אפריקה וצפון אמריקה. בישראל היא גדלה כצמח תרבות והיא דומה במידה מסוימת למרווה משולשת. היא מקובלת כבעלת סגולות רפואיות.

השקיית המרווה תלויה בכמות החשיפה לשמש. האדמה שלה צריכה להיות יבשה לפני שמשקים כדי למנוע טחב וכתמים צהובים או חומים. מומלץ להשקות את המרווה שלכם מעט ובצורה מסודרת. 

למרווה מספר מזיקים שיכולים לפגוע בה, בעיקר כנימת עש הטבק, שגודלה 1 מ”מ, והיא יושבת לרוב בגב העלה. ניתן לטפל בבעיית הכנימות בעזרת שמן נים, שקיים באחוזים גבוהים בתכשיר המרפא שלנו Kf-Guard.

את המרווה ניתן לקטוף ולקצור כל השנה לפי הצורך. כדאי לקצור אותה בבוקר לאחר התייבשות הטל, כאשר נתפוס בדיוק מעל החלק בצמח בו נפגשים שני עלים. כדאי לקצור קלות במהלך השנה הראשונה לגידול המרווה, כדי להבטיח צמיחה מלאה. בנוסף, כדי לשמר את המרווה שלנו ניתן לייבש אותה, דבר שיחזק את הניחוח והטעם הייחודי שלה. נבצע זאת על ידי קשירה של חבורת זרדים ותלייתם הפוכים במקום חם ומאוורר היטב, הרחק מאור שמש ישיר. ברגע שהתייבשו נאחסן את העלים (מפוררים או שלמים) בכלי אטום. 

עם המרווה אפשר לעשות המון – תה בריאות בחורף, המתכון הקלאסי ״פסטה חמאה ומרווה״ ועוד המון דברים טעימים ונעימים. בנוסף לכל זה, למרווה היבט רוחני בריפוי וגירוש רוחות רעות. גם בתורת הקבלה היהודית וגם בפנג שואי מקובל לשרוף מרווה כדי לשחרר ולנקות ״אנרגיות שליליות״ 🙂 ולמי שאוהב את הריח, זה גם ממש נחמד אחרי שמסיימים את הטקס. 

לסיכום, לגדל מרווה זה ממש קל. ניתן לעשות את זה בקלות באדנית הביתית או באדמה. אנחנו ממליצים בחום על דישון של KF-30 שיבטיח לכם צמח שופע ובריא. מעוניינים? רוצים לשמוע עוד? הצוות של חברת VGI נמצא כאן לשירותכם. דברו איתנו. 

שתפו:

לקוחות יקרים, עקב המצב הבטחוני יתכן עיכוב במסירת משלוחים. אנו זמינים עבורכם בטלפון: 03-5407320 לכל שאלה.

ליצירת קשר וקבלת ייעוץ