03-5407320

להנחיות פרטניות לכל גידול

03-5407320

להנחיות פרטניות

איך לגדל עץ שקדיה? צפו בשקדיה בקיבוץ אלרום

איך לגדל עץ שקדיה? צפו בשקדיה בקיבוץ אלרום

קיבוץ אל-רום ברמת הגולן הוא אחד האיזורים הכי יפים בארץ.

היישוב שממקוקם בחלקו בתוך יער אלרום, המגדל עצי ברוש, מינים שונים של ארז וגם אורנים, נהנה מקרבה לכל האזורים היפים ומנוף משגע ומרהיב ביופיו. ביישוב גדלים עצים של אקלים קר ובחורף הוא מתכסה לבן ורכס החרמון נשקף מכל עבר.

ביקרנו בקיבוץ הנהדר לביקור במטע שקדים יפהפה דווקא באמצע אוגוסט, יום לפני שמתחיל הקטיף, ונדהמנו מהעצים המשגשגים בבריאות, מהעלווה הירוקה ומכמות היבול המטריפה.

העצים במטע השקדים עמוסי פרי, מחכים כבר שינערו ויקטפו אותם, צימוח מדהים שרק משתפר משנה לשנה.

העצים מקבלים טיפול מסור של KF-10 עוד מהסתיו, ואנחנו גאים לראות כמה ההזנה הייחודית שלו מחזירה ומניבה חזרה. החקלאי המוכשר בחר נכון, ומזין את המטע שלו בצורה הטובה ביותר, והשקדים היפים לא מאחרים להגיע ולהפתיע כל שנה מחדש.

אנחנו שומעים מכמה מגדלים השנה באופן עקבי את אותה השמועה – ה-KF-10 הוא התשובה לחקלאים מסורים שרוצים לראות את המטעים שלהם מצמיחים יבול כל כך עמוס ויפה.

השקד הוא עץ קטן קומה, ששורשיו עמוקים מאוד. הוא מסוגל לגדול היטב ולשגשג גם במקומות שהגשמים בהם מועטים. מחזור הצמיחה שלו עם בוא החורף אז העלים נושרים, ולקראת האביב מתחילים לפרוח בו פרחים לבנים ויפים, ולעתים אף ורדרדים, המפרישים צוף. איך השיר המוכר מזמר? ‘השקדיה פורחת ושמש לה זורחת”, כשם שהשמש מפציעה באביב, כך יוצאים גם הפרחים ומקשטים את העץ בלובן מקסים. רק נסו לדמיין את השלג בקיבוץ אל-רום מתחלף בפרחי שקד לבן המקשטים את העצים.

הפירות לוקחים לעצמם את הזמן הנדרש להבשלה ומופיעים רק כשישה חודשים מאוחר יותר, בשמלות ארוכות ומרשימות. הקיץ מביא עמו את כל הירוק, והפירות מעמיסים על העצים יופי.

השקד מוזכר במקרא בהקשר של חריצות ושקדנות, משום שהוא מאיץ את פריחתו, ראשון לשאר עצי הפרי הנשירים, עוד לפני שהוא מתכסה בעלווה ירוקה, “וַיְהִי דְבַר ה’ אֵלַי לֵאמֹר מָה אַתָּה רֹאֶה יִרְמְיָהוּ וָאֹמַר מַקֵּל שָׁקֵד אֲנִי רֹאֶה. וַיֹּאמֶר ה’ אֵלַי הֵיטַבְתָּ לִרְאוֹת כִּי שֹׁקֵד אֲנִי עַל דְּבָרִי לַעֲשֹׂתוֹ””.

השקדים טעימים מאוד, ובריאים מאוד, ומשמשים גם כחומר גלם למאכלים רבים. בשנים האחרונות השקד הוא תחליף נפלא לטבעונים, המכינים ממנו חלב שקדים שטעמו מתוק ומאוזן במקום חלב מהחי, ואפילו גבינות העשויות מחלב השקדים. קמח השקדיםף העשוי משקדים טחונים עד דק, משמש גם הוא כתחליף לקמח חיטה עבור צליאקים או רגישים לגלוטן, או סתם כדי להעשיר עוגות ומאפים בטעם מתקתק ובמרקם נימוח.

הגינה שלכם זקוקה לרענון? צריכים עצה בקשר לעצי פרי? דברו איתנו!

שתפו:

לקוחות יקרים, עקב המצב הבטחוני יתכן עיכוב במסירת משלוחים. אנו זמינים עבורכם בטלפון: 03-5407320 לכל שאלה.

ליצירת קשר וקבלת ייעוץ