03-5407320

להנחיות פרטניות לכל גידול

03-5407320

להנחיות פרטניות

איך לגדל תות אפגני בגינה ישראלית?

איך לגדל תות אפגני בגינה ישראלית?

בגינה של קובי הגנן גדל עץ תות אפגני מאושר, עץ לימון סיני חגיגי ועץ קלמנטינות מפנק. איך הוא עושה את כל זה?

בשביל לגדל פירות בצורה טובה וטבעית, מומלץ להשתמש ב-KF30, תכשיר דישון ביוסטימולנטי טבעי, 100% תוצרת הארץ, שאינו יוצר את התמכרות הקרקע. הוא בטוח לסביבה, לילדים, לגנן ולבעלי החיים. בנוסף לכל זה, הוא טבעוני- בניגוד לדשנים האחרים בשוק.

לכן אין ספק שקובי בוחר בצמחים יחודיים מאוד, וכמובן בהזנה הנכונה של ה-KF30.

תות אפגני הוא פרי מאוד מאוד מיוחד שבטעמו נמצא על התפר שבין לימון לתות, וטעמו חמוץ מתוק. הוא גדל על עץ ממשפחת הפירותיים שהגיע אלינו בעיקר מאפגניסטן. ההבדל המרכזי בין תות אפגני לתותים רגילים הוא במקור שלו. התות האפגני מגיע מאיזורים מסוימים באפגניסטן ואזורים אחרים במזרח התיכון, בעוד שתותים רגילים נפוצים בהרבה איזורים בעולם. התות האפגני מוכר על ידי טעמו הייחודי ואיכותו הגבוהה.

התות האפגני זקוק להרבה אור, אבל לא יותר מידי חום ושמש. יש לו עוד מספר שמות איתם הוא מזוהה: תות פקיסטני, תות סודני, תות קווקזי – בין כולם יש ניואנסים משתנים ששייכים לאותה משפחה.

התות הארוך המיובא לארץ מגיע במקור מסין, והוא זכה לשם המיוחד “רום”. אנחנו מתמקדים בגידול זה בשל תכונותיו הייחודיות. הפירות של הצמח גדולים מאוד, ויכולים להגיע לאורך של עד 23 ס״מ, עם זאת, ברוב הזמן אנחנו רואים פירות גדולים באורך של 10 ס״מ לפחות.

התותים הללו אינם נושרים – אלא מתייבשים על העץ ומצטמקים לאיטם. לכן כאשר הם מוכנים יש לקטוף אותם, והמשטח סביב העץ נשאר יחסית נקי. הצמח נמוך בגובהו, מסיבה זו התות הארוך נחשב למצוין לגידול גם בגני עץ קטנים. שורשיו לא אגרסיביים מדי.

התותים הארוכים צומחים מהר, והעץ רחב ומהווה פתרון מושלם לצל בגינה והגנה מפני השמש בימי הקיץ.

חוץ מזה, ניתן להכין מהם מטעמים – הנה לכם המלצה להצעת הגשה של קפרזה תות ארוך!

זהו לא ממש מתכון, אלא יותר הצעת הגשה שתופסת את העין בזכות שילוב הצורות והצבעים, ועובדת מצוין גם בטעמים. אין משמעות לכמויות, ואפשר לאלתר כרצונכם. כאשר נועצים את המזלג ואוכלים, נצבעת הגבינה הלבנה בצבעו של התות הסגול המהמם ונותן טוויסט מיוחד לכל המנה: כשלעצמו מצדיק את השילוב הייחודי.

המרכיבים:

1 כדור גדול של מוצרלה מחלב בופאלו או בוראטה

חופן תותי עץ בשלים

1 פלפל ירוק חריף פרוס דק

עלי בזיליקום, כמה שאוהבים

שמן זית בנדיבות

מלח ים

אופן ההכנה:

בוצעים את כדור המוצרלה או (אם זו בוראטה משאירים סגור עד לאכילה) לנתחים גסים בעזרת הידיים ומסדרים אותם על צלחת. מפזרים ביניהם את התותים, פרוסות פלפל חריף ועלי בזיליקום. ממליחים ומזלפים שמן זית בנדיבות.

בתיאבון!

לסיכום, התות הארוך הוא אחד מהצמחים הנהדרים ביותר שניתן לגדל, וגם ניתן להכין ממנו מגוון מטעמים מיוחדים. מעוניינים בגידול עץ תות אפגני ולא יודעים מהיכן להתחיל? התקשרו אלינו ונעזור בכל שלב.

שתפו:

לקוחות יקרים, עקב המצב הבטחוני יתכן עיכוב במסירת משלוחים. אנו זמינים עבורכם בטלפון: 03-5407320 לכל שאלה.

ליצירת קשר וקבלת ייעוץ