03-5407320

להנחיות פרטניות לכל גידול

03-5407320

להנחיות פרטניות

איך לשקם עץ פיטנגו?

איך לשקם עץ פיטנגו?

הפעם הכין לנו גדעון הגנן סיפור פשוט מרגש – הוא כמעט זרק את העץ, שלא תאמינו מה קרה לו בסוף. מזל שהוא התייעץ עם הצוות שלנו! 

עץ הלימון הסיני כמעט מת, אבל השתקם בזכות תכשירי ההזנה של VGI ואפילו הוציא פרי.

ועל עץ פיטנגו שעם העזרה שלנו – הפך לעץ יפה ופורח של פיטנגואים יפים טריים וטעימים שהוא פשוט נהנה לאכול כל היום! הגנן שמח, ואנחנו יודעים שעשינו את העבודה שלנו. תראו:

חושבים גם אתם לגדל פיטנגו אצלכם בגינה? הנה כמה דברים שכדאי לדעת:

עץ הפיטנגו (Pinus pinea), המוכר גם בשמות אחרים כמו תמר עץ או תמר ספרדי, הוא עץ יפהפה וטרופי שמגיע אלינו מברזיל.

מקור השם פיטנגו או פיטנגה הוא בפורטוגזית. באנגלית הוא נקרא “דובדבן סורינאם”, בהודו הוא מכונה “דובדבן ברזיל”, ובצרפתית הוא מכונה “סֶריזיֶיה דה-קאיֶין”, על שם העיר בגיאנה הצרפתית.

נעשה בו שימוש בגינון כגדר חיה, הניתנת לגיזום. הצמח אינו נמנה עם צורכי מים, הוא לאורך ירוק כל השנה, פריחתו מגיעה באביב ופירותיו מגיעים בקיץ. פירותיו אכילים, עדינים וחמצמצים. הוא מגיע בצבעי כתום, אדום ובמינים מסוימים גם סגול כהה (כמעט שחור). ככל שצבע הפרי כהה יותר, כך הוא מתוק ובשל יותר. בכל פרי ישנם בין 1 ל-3 גלעינים.

למרות מוצאו הטרופי השיח גדל מצוין גם בתנאים סובטרופיים. הוא הגיע לישראל לראשונה בשנות העשרים של המאה ה-20, על ידי שמואל צבי הולצמן ובשנות ה-70 של המאה ה-20, הוא נמצא בגינת בית בנהריה זן גדול וטעים במיוחד. 

הפיטנגו, עם זאת, אינו נפוץ במסחר ובשווקים. זאת משתי סיבות – חיי המדף שלו קצרים: לאחר שקוטפים יש לאכול במהרה, וגם הקטיף שלו הוא מורכב לביצוע באופן תעשייתי.

לכן, אם אתם רוצים פרי מיוחד, חמצמץ טרופי וטעים בסלט או בקינוח, אפשר לגדל אותו בגינה הביתית! 

הפיטנגו מגיע על עצים דיי גדולים, שיכולים למעשה להגיע ממש ממש גבוה: עד עשרים מטרים ויותר, וגם לרוחב של עשרה מטרים ומעלה. העץ מכיל פסגות רבות וענפים צמיגים, המכסים את השחצייה התחתית שלו בצורה מיוחדת. הפיטנגו גדל בעיקר באזורים יבשים וחמים, והוא משתנה עם השנים לגבי דרישות המים הטבעיות שלו. 

החומרים שגדעון השתמש בהם כולם חומרי KF. מדובר בחומרים אקולוגיים, ביוסטימולנטים טבעיים שאינם יוצרים תלות או התמכרות של הקרקע לחומרים כימיים. ועושים המון טוב לאדמה ולקרקע, כשהם 100% ידידותיים לבעלי החיים ולילדים.

רוצים גם אתם לקום בבוקר ולצאת לחצר עם חיוך? גם הגינה שלכם יכולה ליהנות מפריצת דרך! 

רוצים לגדל פיטנגו, לימון סיני, או כל פרי אחר אבל לא בטוחים איך להתחיל? הצוות שלנו זמין עבורכם לכל שאלה והתייעצות המותאמת לכולם – מהגנן המתחיל ועד החקלאי המנוסה – דברו איתנו.

שתפו:

לקוחות יקרים, עקב המצב הבטחוני יתכן עיכוב במסירת משלוחים. אנו זמינים עבורכם בטלפון: 03-5407320 לכל שאלה.

ליצירת קשר וקבלת ייעוץ