03-5407320

להנחיות פרטניות לכל גידול

03-5407320

להנחיות פרטניות

אצל דיאגו על הגג – גידול פטל שחור

אצל דיאגו על הגג – גידול פטל שחור

המיון המדעי של עולם הצומח הוא כל כך ארוך, ומכיל בתוכו קטגוריה בתוך קטגוריה עד אשר מגיעים לראש הפירדמידה שנקראת ‘ממלכת הצומח’.

בתוך הפירמידה המסובכת הזו, ישנו ‘סוג’ שנקרא פטל, ומתחתיו ‘תת סוג’ שנקרא גם הוא.. פטל!

מתחת לשניהם יש את מה שנקרא בשימוש עממי ‘פטל שחור’, פרי חמוץ-מתוק ועסיסי. עם זאת, זהו כינוי לא נכון, שכן אפשר בטעות לחשוב שמדובר בפטל שצבעו שחור. עם זאת, הגרגרים הטעימים שלו נאספים בצורה דומה לפטל, באשכול.

השם המדעי של המעדן הזה, שצבעו סגול כהה-שחור, הוא ‘אוסנה’, שיח קוצני רב-שנתי. באפריל-מאי שיח האוסנה מוציא פרחים לבנים יפהפיים, וביולי-אוגוסט ניתן לאסוף את הפרי וליהנות מטעמו המתוק מאוד.

בגג המדהים של דיאגו צומחים פרא שיחי הפטל השחור, או האוסנה. מגובה של חצי מטר הם טיפסו גבוה ולמעלה עד שהפכו ענקיים. השיחים עמוסי פירות מתוקים, וזה אחרי שנקטפו כבר המון ונאכלו בתאווה. בעזרת ה-KF-30 בלבד ומים, השיחים של דיאגו עלו מעל כל ציפיה והם מכסים את הגג הנפלא הזה , ומספקים פירות מתוקים שאפשר גם להקפיא לעוד חודשים. נשנוש של פטל קפוא, שייקים מרעננים, ואפילו סלטים, ריבות ומאפים שיכולים ליהנות מהפרי הסגול המיוחד.

הגג של דיאגו מושקע במיוחד, ובטיפולו המסור בשילוב ה-KF-30 הוא משגשג ופורח עם עוד הרבה הפתעות.

בין שאר הגידולים של דיאגו יש גם ליים, המשמש גם הוא למאכלים אסיאתיים ותבשילים עשירים, עגבניות מתוקות ואדומות ופלפלים חריפים מטריפים. גם אוכמניות ופסיפלורה מקבלים מקום של כבוד בגינת הגג היפה.

לצד כל אלו, לדיאגו גם גינת תבלין מרשימה עם טרגון, טימין, ואפילו בזיליקום משני סוגים: בזיליקום סגול ובזיליקום לימוני! שניהם מצוינים לתבשילים איטלקיים, ודיאגו יכול להכין לו פסטה רוזה ולצאת לקטוף כמה עלי בזיליקום לקישוט מלמעלה.

הנענע, שצמחה וצמחה, נגזמה לטובת מקום לעלים חדשים, ודיאגו מייבש את העלים וטוחן אותם!

אין ספק, שמדבור בשילוב מנצח של גנן מוכשר ותכשירי דישון מנצחים. ה-KF-30 הוא חומר דישון אורגני, טבעי וטבעוני, התורם לשיפור הצמיחה וידידותי לבעלי החיים ולילדים.
דיאגו עשה לכם חשק? דברו איתנו ונעזור לכם ליצור גינה מהחלומות.

שתפו:

לקוחות יקרים, עקב המצב הבטחוני יתכן עיכוב במסירת משלוחים. אנו זמינים עבורכם בטלפון: 03-5407320 לכל שאלה.

ליצירת קשר וקבלת ייעוץ