03-5407320

להנחיות פרטניות לכל גידול

03-5407320

להנחיות פרטניות

גידול ורדים בגינה

גידול ורדים בגינה

“ורד או שושנה? תגידי פרח, איך קוראים לך?”

הורד המסתורי אינו מוזכר בתנ”ך בשמו, ואולי כבר אז נוצר הבלבול בין שני הפרחים, כאשר הורד מוזכר כ’שושנה’. אבל השושנה, כלומר ה’שושן הצחור’ הוא פרח אחר לחלוטין.

בשיר השירים מוזכר הורד כ”שושנה בין החוחים”, והרי חוחים הם קוצים, ואנו יודעים שלשושן הצחור אין קוצים. מכאן הסיקו שכנראה ההתייחסות במקרא היתה לצמח הנהדר הורד.

מי לא אוהב ורדים? הם יפים, ריחניים ומצויים בשלל צבעים עזים. אין כמו לקבל זר ורדים יוקרתי לט”ו באב או יום ההולדת, ואפילו סתם כתזכורת לאהבה מבן או בת הזוג.

הורד מסמל לאורך ההיסטוריה אהבה, רומנטיקה וגם נאמנות. צבעו וריחו העז הפכו אותו לסמל חזק ודומיננטי, ובמאה ה-15 באנגליה התנהלו “מלחמות השושנים” בין השושלות של צאצאי בית לנקסטר,שסמלו היה ורד אדום, ובין צאצאי בית יורק שסמלו היה ורד לבן. גם כאן תורגמה המלחמה בטעות לשושנים במקום ורדים!

טעות תרגום קלאסית נוספת היא בשם הלהקה ‘GUNS AND ROSES’ בעברית ל’רובים ושושנים’.

הורד מונה בין 200-250 מינים, אך בישראל גדלים שני מינים עיקריים של ורדים. הראשון הוא “ורד צידוני”, בעל חמישה עלי כותרת גדולים ולבנים ואבקנים צהובים רבים, הגדל בעיקר ליד נחלים. הואנחשב למין ים-תיכוני השכיח בלבנון, בסוריה, בכורדיסטן ובצפון עיראק. הצמח נמצא בסכנת הכחדה בשל פגיעה קשה בבתי גידול של מקווי מים שסיבתם העיקרית היא ניצול מקורות המים ותפיסתם במעלה הנחלים.

המין השני הנפוץ בארץ הוא ‘ורד הכלב’ היפהפה והרענן, בעל העלים הורודים הבהירים, הגדל באזורי חורש ים-תיכוני. ‘ורד הכלב’ גם הוא צמח מוגן.

אדי הגנן מגדל כבר זמן מה ורדים נהדרים בגינה, וכבר כמעט אמר נואש כאשר מצא יום אחד כנימות רבות על עלי הורדים שהוא מגדל באהבה רבה. הכנימות נראו כמו הפרשות דבש שנמרח ונדבק לעלים, והן באמת נקראות גם ‘טל-דבש’.

כשאדי פנה אלינו המלצנו לו להשתמש בתכשיר ה-KF-GUARD שלנו ולחכות לתוצאות.

כמו שאתם רואים בסרטון, כעבור חודש מהשימוש אדי היה המום לגלות כי כל העלים שרוססו חזרו לעצמם לחלוטין והם נקיים ובריאים! ואנחנו שמחנו לראות איך כל פעם מחדש ה-KF-GUARD, כשמו כן, מגן ושומר על הצמחים, ואף מחזיר אותם לחיים.

גם אתם זקוקים להגנה? בא לכם להתייעץ על גינון? תרגישו חופשי.

שתפו:

לקוחות יקרים, עקב המצב הבטחוני יתכן עיכוב במסירת משלוחים. אנו זמינים עבורכם בטלפון: 03-5407320 לכל שאלה.

ליצירת קשר וקבלת ייעוץ