03-5407320

להנחיות פרטניות לכל גידול

03-5407320

להנחיות פרטניות

מה זה דשן טבעוני? ואיזה דשנים לא נחשבים טבעוניים?

מה זה דשן טבעוני? ואיזה דשנים לא נחשבים טבעוניים?

הידעתם?

המזון הצמחי שאתם צורכים, בעצם כלל אינו צמחי, ואת גידולו יש לזקוף לשאריות בעלי חיים.

כן כן, שאריות מתעשיית הבשר.

השיטה החקלאית המסורתית משתמשת כיום בצואת פרות ממתקני כליאה וחוות לגידול תעשייתי לצורכי דישון. שיטות ‘אורגניות’ לגידול מזון יזעזעו אתכם אפילו יותר, כשהן נשענות על דשן מתוצרים של בתי מטבחיים, כמו קמחי בשר, נוצות, קרניים או דם, תוצרי לוואי של תעשיית החלב או חלקי דגים.

הטבעונים שביננו צורכים מזון צמחי המבוסס על אכזריות כלפי בעלי חיים, כשרובם כלל אינם מודעים לעובדה הזו, ונידונים להמשיך לפרנס את תעשיית המזון מן החי.

ב-Vegan Friendly אישרו לאחרונה כי הדשנים שלנו הם הדשנים הטבעוניים הראשונים בישראל!

מוצרי ה-KF שלנו הוכתרו כפורצי דרך והדשן הטבעוני נותן מענה חסר תקדים לדשן שבאמת לא פוגע בסביבה ולא היה זמין לרכישה בישראל כדוגמתו. 

אז מהי חקלאות טבעונית, או גינון טבעוני?

הדשן הטבעוני שלנו מתכתב עם חקלאות שכיום נקראת ’נטולת חיות’ או ‘אורגנית-טבעונית’. זוהי חקלאות שמתבססת על גידול מזון אורגני ללא תוצרים מן החי.

בנוסף לסוגיה של צער בעלי חיים, ישנן יתרונות בריאותיים משמעותיים בהימנעות מצריכת מזון מן החי, ובני אדם רבים בוחרים בטבעונות כדרך חיים גם מסיבה זו. ולכן כשמדובר בדישון אנחנו ב-VGI בוחרים ברכיבים טבעיים בלבד ללא חומרים כימיים, וללא רכיבים מן החי!

ואולי הסיבה המשמעותית מכולן להימנע משימוש בתוצרי לוואי של תעשיית הבשר היא הפגיעה האקולוגית, הנזקים האקולוגיים שגורם גידול הבשר עצומים.

והאמת היא, שאין שום צורך בשימוש במוצרים מן החי לטיפוח הצמחים והגידולים. האיזון האקולוגי עובד כך שהצמחים הם אלו שמזינים את האדמה. הם מתפרקים בתוכה, וכך מזינים צמחים אחרים הגדלים בסביבתם.

המינרלים והאלמנטים התזונתיים נמצאים בצמחים עצמם, והשימוש בצואת פרות בעצם קצת מצחיקה, כשמבינים שמדובר במזון צמחי שעבר תהליך של עיכול והפיכה לפסולת בתוך הגוף של הפרה.

לא מדובר בחידוש גדול. ישנן שיטות מוכרות, בעבר וגם היום, לגינון וגידול מזון בצורה מבוססת צמחים שאינה מערבת את החי, כמו קומפוסט צמחי, דשן ירוק או צואה ירוקה, עלים יבשים או חציר, חלקי עץ ונסורת, או השקעה ב’גינון יער’ המשלב גידולים שונים המגבירים את פוריות האדמה.

‘דישון ירוק’ הוא חלק חשוב בפעילותן של חוות רבות המבקשות לשמור על ערכי הקיימות, כמוהם כמונו.

הדשן הטבעוני שלנו הוא חלק מהאמנה לשמירה על הסביבה ועל ערכי הקיימות, וזו האחריות שלנו.

אנחנו גאים בכך שבניגוד למתחרים רבים, החומרים שלנו אינם מיוצרים מהחי, לא נוסו על בעלי חיים וכמובן אינם מזיקים להם. דשן טבעוני, אורגני ונקי שלא מזיק לדבורה, אשר עושה את עבודתה נאמנה לאיזון האקולוגי, לא מסוכן לכלב שלכם, ולא מרעיל את הפרה (ובטח שלא עשוי ממנה).

טבעונים רבים חיכו לבשורה הזו, וזה משתלם מאוד גם למי שאינו טבעוני. 

כעת תוכלו לדשן צמחי פרי, מרפא ותבלין בחומרים התואמים את עקרונות חייכם, בשמחה וללא חשש.

הצטרפו אלינו, למשפחת מגדלי הצמחים באמצעות תכשירי דישון KF.

שתפו:

לקוחות יקרים, עקב המצב הבטחוני יתכן עיכוב במסירת משלוחים. אנו זמינים עבורכם בטלפון: 03-5407320 לכל שאלה.

ליצירת קשר וקבלת ייעוץ