03-5407320

להנחיות פרטניות לכל גידול

03-5407320

להנחיות פרטניות

החקלאים הפחיתו את הדישון הכימי – ומרוויחים היום יותר!

החקלאים הפחיתו את הדישון הכימי – ומרוויחים היום יותר!

אחד משינויי המדיניות הראשונים שהחיל נשיא ממשלת הודו, נרנדה מודי לאחר היבחרו ב-2014 הוא החלת חוקי בריאות הקרקע שמטרתם לשמור על בריאות הקרקעות החקלאיות ברחבי הודו, ולטפח את פוריותן תוך קידום שימוש בדשנים בטוחים (שאינם ממליחים את הקרקע) ומעשירים בה את הפעילות הביולוגית, והפחתת השימוש בדשנים כימיים מזהמים.

על פי מחקר שנערך לאחרונה, החלטה ממשלתית זו הביאה לרווחים רבים עבור החקלאים שפעלו בהתאם לתכנית שהוכיחה עצמה כאפקטיבית: ראשית, הצעד חסך בעלויות הדישון הכימי ושנית – התשואה פר דונם עלתה ב-5 עד 6 סנט.

“הבנת הקונספט של בריאות הקרקע והשפעתה על התפוקה היא בסיס הקיימות של החקלאים” אומרים נציגי הממשלה ההודית, כתוצאה מכך שבעבר, מרבית החקלאים במדינה נטו להשתמש באחוז גבוה ולא מאוזן של חנקן וזרחן כחלק מיחס ה-NPK של חומרי הדישון.

כבר בשנת 2017 דיווח המכון הלאומי לניהול חקלאי למשרד החקלאות ההודי על כך שרווח החקלאים עלה כתוצאה מהפחתת השימוש בדשנים כימיים והעלאת השימוש במיקרו-נוטריאנטים ובקומפוסט.

מן המחקר שנערך על ידי מועצת החקלאות הלאומית של הודו עלה גם כי:

  • עלויות הדישון של השטחים החקלאים צומצמו ב-15 עד 50 דולרים אמריקאים לדונם.
  • הכנסות החקלאים עלו ב-30 עד 40 אחוזים מרגע המעבר לפעולה על פי הוראות התכנית לשמירה על בריאות הקרקע.

בהמשך להצלחת התכנית, הוחלט כי מדדי פוריות הקרקעות ינותחו מדי שנתיים,על מנת לסייע לחקלאים לנקוט בצעדים נוספים לשיפור חומרי ההזנה בקרקע.

 בישראל של היום, לא קיים תמריץ כלשהו לעידוד החקלאים לטפח את פוריות הקרקע. כתוצאה מכך, לא כל החקלאים  מקפידים על דישון מאוזן. למרות מגמת המעבר לדשנים אורגניים, עדיין קיימת נטייה לדישון כימי עודף.

תכשיר הדישון הנוזלי KF הוא היחיד בארץ המציע איזון מנצח לכל תוכנית דישון ושיפור פוריות קרקע. החומר אינו מכיל עודפי מינרלים, מסייע לצמחים וליצורי הקרקע לקלוט ביעילות מינרלים מהסביבה וכך תורם למניעת הצטברות עודפים מזיקים.

חקלאי, מעוניין לבצע שינוי גישה שיחסוך לך כסף – ויגדיל את התפוקה שלך? צור איתנו קשר היום.

שתפו:

לקוחות יקרים, עקב המצב הבטחוני יתכן עיכוב במסירת משלוחים. אנו זמינים עבורכם בטלפון: 03-5407320 לכל שאלה.

ליצירת קשר וקבלת ייעוץ