03-5407320

להנחיות פרטניות לכל גידול

03-5407320

להנחיות פרטניות

מה ההבדל בין דשן אורגני רגיל לדשן ביו-סימולנטים של VGI?

מה ההבדל בין דשן אורגני רגיל לדשן ביו-סימולנטים של VGI?

הדשן הוא המזון של הצמח, מעצי פרי גדולים ועד צמחי נוי ביתיים, כולם זקוקים לדישון תדיר כדי לגדול ולצמוח, להצמיח פרחים ולהניב פירות. הדשן האורגני הפך נפוץ מאוד בשנים האחרונות, לצד התחזקות כוללת במגמת המוצרים האורגניים, והמודעות הגבוהה שפיתחנו להשפעתם של דשנים כימיים על סביבתנו ועל בריאותנו.

דשן אורגני מופק בד”כ מהפרשות בעלי חיים ומפסולת של תעשיית המזון ובעלי החיים. לעומתו, דשן הביו-סטימולנטים של VGI מכיל חומרים ומיקרו אלמנטים מן הצומח שתפקידם לעורר תהליכים טבעיים אצל הצמח, המגבירים את כושר הספיגה שלו, את יעילות ההזנה וכך גם את איכות היבול ועמידותו.

דישון באמצעות ביו סטימולנטים (הן בהגמעה והן בריסוס) הוכח כשיטה המאיצה תהליכים מטבוליים אצל הצמח, מזרזת את התפתחותו ומשפרת את הפריחה ואת תנובת הפרי.

דשן אורגני רגיל מופק כאמור מהפרשות בעלי חיים ומפסולת של תעשיית המזון ובעלי החיים. דשנים אורגנים לרוב אינם סטריליים וכאשר הם נחשפים לסביבה הם מהווים מצע נוח להתפתחות בקטריות, פטריות ומחלות המזיקות לצומח – ואפילו לאדם.

דשן אורגני רגיל, בדומה לדשן בדשן כימי, אינו מאוזן בתכולת המינרלים שבו ועלול להכיל עודפי מלחים שונים שעשויים להזיק לצמח. שימוש עודף בדשן אורגני רגיל עשוי אף לגרום לאספקה עודפת של מינרלים כגון זרחן וחנקן ובכך להוות סיכון לצמח עצמו ולסביבת הגידול. הדשן האורגני הרגיל, בניגוד לדשן הביו-סטימולנטים של מותג VGI עלול לזהם את מי השתייה וקיים סיכוי שיהווה גורם להמלחה של הקרקע בה פוזר.

כלומר, דשן אורגני רגיל עלול לייצר בעיות דומות לבעיות של דשן כימי – בעיות שאינן קיימות בדשנים ביו-סטימולנטיים.

סכנה בדשן

דשן אורגני רגיל עלול להיות מסוכן עבור מי שנמצאים בקבוצת סיכון היות וכאמור אינו סטרילי ועשוי להוות כר פורה לחיידקים ומחלות. יש להשתמש בו בזהירות רבה, וכן לאחסן אותו בזהירות רבה. חשוב מאוד לשמור אותו הרחק ממזון, מסביבת ילדים וכן לנקוט במשנה זהירות נוסף במידה וגילכם מבוגר.

החומר האורגני ממנו מופקים הדשנים הביו-סטימולנטים של VGI הוא חומר ממקור צמחי נקי ומבוקר שעובר הליכי הכנה קפדניים. החומר משפר את פוריות האדמה ומזין את רקמות הצמח. הדשן שלנו מסייע למיקרואורגניזמים ולחיידקים מועילים לשגשג בסביבת הצמח, ואלו בתורם מנגישים לצמח חומרים מזינים בתהליך ביולוגי המתרחש באופן טבעי.

שתפו:

לקוחות יקרים, עקב המצב הבטחוני יתכן עיכוב במסירת משלוחים. אנו זמינים עבורכם בטלפון: 03-5407320 לכל שאלה.

ליצירת קשר וקבלת ייעוץ