03-5407320

להנחיות פרטניות לכל גידול

03-5407320

להנחיות פרטניות

הזנה מוקדמת – עיתוי הזנת הצמח, השפעתה על הצמיחה והשאת הפרי.

הזנה מוקדמת – עיתוי הזנת הצמח, השפעתה על הצמיחה והשאת הפרי.

[vc_row][vc_column][vc_column_text]

הזנה עוברית –  תוכנית דישון

תכנית דישון  ייחודית אשר נבחנה במהלך עשר השנים האחרונות בארה”ב  והוכחה כיעילה, מיישמת את  הדשן הישראלי KF-20  (מתוצרת VGI)
הכותב  דונלד ג’ גולדברג  מומחה  בענף ואחד  ממובילי חקר הדישון בכרמים בכל העולם.ׂ

®EMBRYO NUTRITION

ללא ספק, שתי התקופות שבהן חשוב ביותר לטפל בגפנים  (כמו גם עצי פרי נשירים אחרים) בחומרי הזנה הן:

1) לאחר אסיף היבול
2) תפיחת הניצן (מיד לפני פתיחת הניצן)

התקופות שלאחר הבציר ולפני פתיחת הניצן הן תקופות המאופיינות בחילוף חומרים גבוה ברקמות הצמח. בזמנים אלו מתרחשת חלוקת התאים לשנה הבאה. בעזרת הזנה מתאימה בשלבי גידול אלו, ניתן למעשה להכפיל את מספרם הכולל של התאים בצמח ובהֶתחֵל (פרימורדיה) של הפרי (השלב הראשוני בהתפתחות הפרי). ייצור תאי צמח רבים יותר ופירות חזקים יותר טומנים בחובם יתרונות איכות עצומים.

חלוקת תאים רבה יותר מחזקת את ענפי הפרי לקראת תרדמת החורף, וכך תורמת לצמיחת פרי משופרת בשנה הבאה לאחר מכן. האשכול והעינב הופכים גדולים יותר וכך גם עובי העלה. מתפתחים cap stems חזקים יותר, ומתקבלים צמחים חזקים יותר ופרי קשה יותר. חלוקת תאים רבה יותר מחישה ומעצימה את תהליכי צבירת הסוכרים וצבירת הצבע, וכך משפרת באופן משמעותי את טעם הפרי ואת קשיותו. חלוקת תאים רבה יותר מאפשרת הארכת זמן האחסון וחיי המדף של היבול שנת גידול נתונה, ומסיעת לפתיחת ניצן טובה יותר באביב ביבול השנה העוקבת. צמחים חזקים עמידים יותר בפני חרקים ויכולים להיאבק טוב יותר בפטריות כגון טחב ובוטריטיס. הזנה מתאימה של הצמח לאחר הבציר, יחד עם הזנה לפני פתיחת הניצן, תקטין את הנטייה להנבה סירוגית.

סוג ההזנה חשוב באותה מידה כמו עיתוי הטיפול: הצמחים סופגים כ- 37% לערך מאספקת המזון השנתית שלהם לאחר הבציר, ואת יתרת ה- 63% סופגים מהתקופה הקודמת לפתיחת הניצן ועד הבציר – אך רק אם עומדים לרשותם חומרי הזנה מתאימים. אם הצמח אינו מקבל את ההזנה הראויה לאחר הבציר, יעמדו לרשותו פחות משני שלישים ממקורות האנרגיה הנדרשת  למימוש פוטנציאל הצמיחה וההנבה לשנה העוקבת!

מומלץ להשתמש בדשן אורגני המופק מביו-סטימולנטים.

חומרי ההזנה המיטביים לשיטת הזנה זו הם עתירי אנזימים צמחיים וחומרים צמחיים נוספים המעוררים את תאי הצמח ומזינים את אוכלוסיית המיקרואורגניזמים בקרקע. חיזוק מושבות החיידקים בקרקע תורם רבות לשיפור ספיגת מגוון יסודות מאקרו, יסודות מיקרו, יסודות קורט ואולטרה-קורט על ידי הצמח, יסודות חיוניים לכל חיים בריאים.

הכותב הקדיש 50 שנים מחייו למחקר נמרץ ולבדיקה והערכה מעמיקות של חומרי הזנה חקלאיים ומוצרים מעודדי צמיחה מכל סוג שהוא הקיימים בעולם כולו. ה- Embryo Nutrition®  הוא גולת הכותרת של עבודתו.

תכשירים מסדרת KF  אשר פותחו ומיוצרים בישראל ע”י חברת VGI, הם המומלצים ע”י הכותב עבור שיטת ההזנה המוקדמת. נמצא כי תכשירים אלו יעילים ביותר, כאשר נעשה בם שימוש בדיוק בכמויות המומלצות במועדים הנכונים.

© 2013 כל הזכויות שמורות VGI אין לשכפל ללא אישור בכתב.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

שתפו:

לקוחות יקרים, עקב המצב הבטחוני יתכן עיכוב במסירת משלוחים. אנו זמינים עבורכם בטלפון: 03-5407320 לכל שאלה.

ליצירת קשר וקבלת ייעוץ